Beantwoord

KPN Box12 printer via USB, kan dat?

  • 7 November 2021
  • 16 reacties
  • 770 keer bekeken

KPN raadt mij aan van een ExperiaBox V8 over te stappen op een KPN BOX12. Een handleiding van die Box12 kan ik niet vinden. Op de V8 heb ik via USB een printer aangesloten. Dat werkt perfect. Is dit ook mogelijk bij de 12? ik kan hier nergens iets over vinden.

icon

Beste antwoord door wjb 7 November 2021, 14:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

Nee, op de USB poort van de V12 kan geen printer aangesloten worden.

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan niet. Dat kan op geen enkel recent model. Ik dacht dat het zelfs op de v8 niet kon...

Jammer dan raak ik mijn print-netwerkoplossing kwijt. Iedere vooruitgang is blijkbaar geen verbetering.

Op de oude Telfort site heb ik geleerd hoe ik mijn printer via USB op de V8 moest aansluiten.

Ik weet niet of daar nog iets van meegegaan is naar KPN. Belangstellenden kan het evt. wel uitleggen, maar ik heb het idee dat KPN de V8 aan het uitfaseren is, al willen ze de oude V8-apparaten wel terug hebben als je op de 12 overstapt.

Jammer dan raak ik mijn print-netwerkoplossing kwijt. Iedere vooruitgang is blijkbaar geen verbetering.

Op de oude Telfort site heb ik geleerd hoe ik mijn printer via USB op de V8 moest aansluiten.

Ik weet niet of daar nog iets van meegegaan is naar KPN. Belangstellenden kan het evt. wel uitleggen, maar ik heb het idee dat KPN de V8 aan het uitfaseren is, al willen ze de oude V8-apparaten wel terug hebben als je op de 12 overstapt.

De V8 is nog steeds een goed werkend apparaat.Ik heb er nog eentje liggen.Zou je het willen uitleggen hoe je een usb printer verbind met de V8?

ik heb het idee dat KPN de V8 aan het uitfaseren is, al willen ze de oude V8-apparaten wel terug hebben als je op de 12 overstapt.

Dat klopt,maar voor toch wel een grote groep huishoudens is de V8 echter nog prima.

Jammer dan raak ik mijn print-netwerkoplossing kwijt. Iedere vooruitgang is blijkbaar geen verbetering.

Op de oude Telfort site heb ik geleerd hoe ik mijn printer via USB op de V8 moest aansluiten.

Ik weet niet of daar nog iets van meegegaan is naar KPN. Belangstellenden kan het evt. wel uitleggen, maar ik heb het idee dat KPN de V8 aan het uitfaseren is, al willen ze de oude V8-apparaten wel terug hebben als je op de 12 overstapt.

De V8 is nog steeds een goed werkend apparaat.Ik heb er nog eentje liggen.Zou je het willen uitleggen hoe je een usb printer verbind met de V8?

Martijn,

de handleiding die ik altijd gebruikte stond op de Telfort site,  maar die wegbezuinigd.

Ergens anders vond ik nog wel een handleiding in het Engels. Hierbij de link https://freek.ws/2014/10/05/how-to-setup-your-usb-printer-with-the-arcadyan-vgv7519-experia-box-v8/

met nog wat aanvullingen van mij gebaseerd op het koppelen van een HP CLJ 1600:

Eerst op iedere pc die je wilt gebruiken  de printer installeren als usb printer.

Dan de handleiding van freek volgen, ook op iedere pc. Misschien is die afhankelijk van de windows versie, maar het lijkt wel op hoe ik het mij herinner. Op een van de schermen (die ik hier niet zag, mogelijk printer afhankelijk) staat bij mij nog een vraag over “ondersteuning in 2 richtingen” die moet uit staan, ook printerspooling staat bij mij uit.

 

Succes

Chris

Jammer dan raak ik mijn print-netwerkoplossing kwijt. Iedere vooruitgang is blijkbaar geen verbetering.

Op de oude Telfort site heb ik geleerd hoe ik mijn printer via USB op de V8 moest aansluiten.

Ik weet niet of daar nog iets van meegegaan is naar KPN. Belangstellenden kan het evt. wel uitleggen, maar ik heb het idee dat KPN de V8 aan het uitfaseren is, al willen ze de oude V8-apparaten wel terug hebben als je op de 12 overstapt.

De V8 is nog steeds een goed werkend apparaat.Ik heb er nog eentje liggen.Zou je het willen uitleggen hoe je een usb printer verbind met de V8?

Martijn,

de handleiding die ik altijd gebruikte stond op de Telfort site,  maar die wegbezuinigd.

Ergens anders vond ik nog wel een handleiding in het Engels. Hierbij de link https://freek.ws/2014/10/05/how-to-setup-your-usb-printer-with-the-arcadyan-vgv7519-experia-box-v8/

met nog wat aanvullingen van mij gebaseerd op het koppelen van een HP CLJ 1600:

Eerst op iedere pc die je wilt gebruiken  de printer installeren als usb printer.

Dan de handleiding van freek volgen, ook op iedere pc. Misschien is die afhankelijk van de windows versie, maar het lijkt wel op hoe ik het mij herinner. Op een van de schermen (die ik hier niet zag, mogelijk printer afhankelijk) staat bij mij nog een vraag over “ondersteuning in 2 richtingen” die moet uit staan, ook printerspooling staat bij mij uit.

 

Succes

Chris

Oke,Bedankt!

Hoe oud is je printer, @ChrisWN ?

Met een ‘moderne’ wifi-printer ook eenvoudig te realiseren.

Maar dan op elk apparaat als wifi printer installeren natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +18

Jammer dan raak ik mijn print-netwerkoplossing kwijt. Iedere vooruitgang is blijkbaar geen verbetering.


Als je printer verder nog prima werkt zou je ook een simpele USB printserver kunnen overwegen, je hebt ook duurdere varianten waar je bij sommige naast printers ook USB harddisken kan delen via het netwerk.

Reputatie 7

Welkom op het forum @ChrisWN, je vraag is zo te zien al beantwoord door wjb en Nick. Mogelijk kan de printer anders worden aangesloten, zoals Peter hierboven al voorstelt.

Ik wil nog wel even inhaken op onderstaande:

Op de oude Telfort site heb ik geleerd hoe ik mijn printer via USB op de V8 moest aansluiten.

Dat kan gewerkt hebben met de Telfort V8 inderdaad, die had een andere firmware dan de KPN V8. Met de overzetting van Telfort naar KPN is de firmware gelijk getrokken en zijn er geen verschillen meer in. Hou er dus rekening mee dat het ook met een V8 niet (meer) mogelijk gaat zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Dat kan gewerkt hebben met de Telfort V8 inderdaad, die had een andere firmware dan de KPN V8. Met de overzetting van Telfort naar KPN is de firmware gelijk getrokken en zijn er geen verschillen meer in. Hou er dus rekening mee dat het ook met een V8 niet (meer) mogelijk gaat zijn.

Nee, dat klopt niet wat je zegt.

De naar KPN structuur “omgezette” Telfort V8 heeft een andere firmware versie, dan origineel KPN V8.

De "Telfort” V8 heeft bijvoorbeeld nog steeds ruimere mogelijkheden om andere VOIP accounts in te kunnen stellen. In “bridge” mode zetten, wat eerder nog wel kon met de Telfort V8, kan nu niet meer.

Er zijn dus wel functies vervallen, maar gelijk zijn ze nog steeds niet.

Zou eerst proberen of die “Telfort” V8 nu nog steeds als USB server is in te zetten? De KPN Box 12 zou ik gezien de slechte reputatie van nogal wat berichten op het forum, al helemaal niet willen gebruiken.

En waarom zou je een V8 moeten gaan omruilen, als die nu goed werkt en je er tevreden over bent?

Met de overgang van Telfort naar KPN zou je verwachten dat zo'n grote organisatie meer i.p.v. minder service/mogelijkheden zou gaan bieden. 

Voor KPN geldt blijkbaar: niet alles wat er zou kunnen dat bieden we ook.

Ik bedacht mij dat mijn NAS ook als printerserver zou kunnen fungeren en dat werkt inmiddels. Die oplossing is hopelijk wel toekomstproef. 

Op dit forum zal ik verder kijken naar de voor en nadelen van Box12 t.o.v. V8

Bedankt voor alle reactie,

Chris

Reputatie 7
Badge +11

Ik bedacht mij dat mijn NAS ook als printerserver zou kunnen fungeren en dat werkt inmiddels. Die oplossing is hopelijk wel toekomstproef. 

Afhankelijk van het type NAS is dit zeker future-proof. Vooral in het achterhoofd houdend dat als je ooit overstapt van provider je je in ieder geval geen zorgen hoeft te gaan maken dat je de printer niet meer in het netwerk kan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +10

Ik bedacht mij dat mijn NAS ook als printerserver zou kunnen fungeren en dat werkt inmiddels. Die oplossing is hopelijk wel toekomstproef. 

Als je een Synology NAS gebruikt, mogelijk nog wel onder DSM 6.2.
Maar dacht gelezen te hebben dat met DSM 7.0 daarin dit soort opties niet meer worden ondersteund??  Dus houd zoiets goed in de gaten.

Reputatie 7

Ik bedacht mij dat mijn NAS ook als printerserver zou kunnen fungeren en dat werkt inmiddels. Die oplossing is hopelijk wel toekomstproef. 

Als je een Synology NAS gebruikt, mogelijk nog wel onder DSM 6.2.
Maar dacht gelezen te hebben dat met DSM 7.0 daarin dit soort opties niet meer worden ondersteund??  Dus houd zoiets goed in de gaten.

In DSM 7 kan de USB poort van een Synology NAS nog prima gebruikt worden voor een USB printer. De USB poort is bij DSM 7 niet meer te gebruiken voor bijvoorbeeld een wifi dongle, bluetooth dongle of 3G/4G dongle maar nog wel voor bijvoorbeeld een externe schijf of printer. 

Reputatie 7
Badge +10

Da's dan goed om te weten. Bedankt voor de aanvullende informatie.