Beantwoord

KPN thuis app: Essentiële bug op overzichtspagina.

  • 20 March 2020
  • 12 reacties
  • 277 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

weet even niet waar ik dit precies moet melden, maar misschien wel belangrijk voor iedereen. Er is een bug op de overzichtpagina van de KPN thuis app.

Op de overzichtpagina staat de sectie “Deel je gastnetwerk”. Echter de QR-code die er staat is van je thuisnetwerk en niet van je gastnetwerk. Tik je op de QR code zie je ook je thuisnetwerk naam met password. Vind dit een vrij essentiële fout. Als je het niet in de gaten hebt geef je het thuisnetwerk weg i.p.v. gastnetwerk.

Ik kreeg vandaag een update van de app en heb meteen gekeken of de bug er nog is en ja schijnbaar nog niet gevonden/gerapporteerd. Vandaar toch even deze post op het forum.

Gr. Paul.

icon

Beste antwoord door pifs 20 March 2020, 17:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @pifs

Ik deel deze ervaring niet. De QR code op de overzicht pagina toont standaard mijn thuisnetwerk. Alleen als ik het gastnetwerk aanzet, dan verschijnt op de overzicht pagina de QR code van het gastnetwerk. Zet ik het uit, dan is de QR code van het thuisnetwerk weer terug.

Welke Experia Box en evt. welke WiFi-versterkers heb jij? Ik heb de v10 plus 2x SuperWiFi

Reputatie 2

Hoi @RBxx , interessant te horen. Ik ga eens even wat testen doen door gastnetwerk uit te zetten en weer aan om te kijken wat de app dan geeft. Ik laat het straks weten.

Ik heb een V10 + 2x Experia wifi.

Gr. Paul.

Reputatie 2

Ik heb de volgende test uitgevoerd:

gastnetwerk uitgezet, resulteert in “Deel je thuisnetwerk” tekst op de overzicht pagina. Als ik op de QR-code klik krijg ik ook de info van het thuisnetwerk te zien. Vervolgens gastnetwerk weer aangezet met als resultaat dat de tekst op de overzichtspagina veranderd in “Deel je gastnetwerk”, maar als ik op de QR-code klik zie ik nog steeds de info van het thuisnetwerk. 

Bovenstaande ook geprobeerd met tussentijds de app opnieuw starten, zelfde resultaat. Dus fout blijft bij mij bestaan.

Gr. Paul.

Reputatie 7
Badge +21

Sorry @pifs , ik krijg het bij mij niet “stuk”. Ik heb het gastnetwerk aan/uit gedaan via de app en via de webinterface en in beide gevallen gaat het bij mij goed.

Ik gebruik de app versie 3.1.1 op Android laatste update 18 maart.

Reputatie 2

@RBxx , dank voor de hint. Ik gebruik een iPhone met versie 3.1.1. Had ook nog een Android telefoon van het werk en even de app geïnstalleerd en de test gedaan en daar werkt het dus wel. Op overzichtspagina geeft hij het gastnetwerk netjes weer, dus lijkt een iOS versie probleem.

Gr. Paul.

Reputatie 7
Badge +21

@pifs Ja, daar lijkt het inderdaad op. KPN moet aan de slag met de iOS app :wink:

Ik bedacht me, dat het nog maar twee dingen konden zijn.

Of het verschil Super WiFi - Experia WiFi of  (mogelijk) Android - iOS en het (b)lijkt het laatste.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @pifs, een foutje in de app dus. Leuk dat jullie ook al gevonden hebben waar deze precies zit. In de IOS app. Ik ga het doorgeven en hopelijk is het snel opgelost. Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +21

Ja @Bart_Z Door de juiste vragen en “vergelijkend warenonderzoek” was dit uiteindelijk snel duidelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Absoluut! Mooi staaltje werk. :)

Reputatie 2

Bug is opgelost in iOS versie 3.1.2. 😀  mooi snel gedaan KPN 👍

Gr. Paul

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi Paul @pifs 

Dat is mooi snel inderdaad, maar we hebben het wel makkelijk voor ze gemaakt :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal super. :)  Hebben jullie goed geregeld.