Beantwoord

KPN Thuis app herkent Fritzbox niet

  • 2 June 2022
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

De KPN Thuis app (her)kent alleen maar de KPN eigen Experia boxen.  Ben van XS naar KPN overgezet, met behoud van mijn FRITZ!Box 7590 + twee FB-3000 repeaters, een combi die de Thuis app niet kent. Wordt dit nog aangepast?


Geen FRITZ!Box(en) in de lijst. 

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 2 June 2022, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Zoals dat je een eigen router kunt gebruiken, maar dan zal die app ook niet werken. 

En bij deze topic wat ik heb gedaan werkt het ook niet. 

Kan KPN die app niet aanpassen dat het wel werkt?

@Dennis Schreve, Ik kan je opmerking even niet plaatsen icm de vraag van @meppelinke .

TS is/was XS4ALL klant, daar heeft hij een fritzbox ontvangen en dat werkt dus prima, nu is TS overgezet naar KPN en kan die de Fritzbox niet beheren via de KPN app, heeft dus niks te maken met een eigen modem of experia box van KPN.

@meppelinkeKon je via XS4ALL wel de Fritz via een app instellen, ikzelf vind het makkelijker om het rechtstreeks via de browser te doen, inlog wachtwoord heb ik in Firefox opgeslagen, en de repeaters klik je makkelijk aan via het kopje home netwerk.

Reputatie 7
Badge +24

AVM, de maker van de Fritzbox, die heeft zelf volgens mij een app. Daarmee kunt u de Fritz apparatuur beheren. De thuis app van KPN zal de Fritzbox nooit gaan ondersteunen denk ik. Net als de WiFi Manager, die werkt ook niet met de Fritzbox voor zover ik weet.

Reputatie 4
Badge +2

@Doornekamp33 XS4ALL had geen app om de Fritz!box en/of wifi in te stellen. Je kon gewoon inloggen met http://fritz.box en je zelf ingestelde wachtwoord. Daar is gelukkig niets in veranderd. Ik dacht nl. dat de KPN Thuis app dit ook mogelijk zou maken nu XS - KPN is geworden. Dat is dus een misvatting van mijn kant. Ik red het best zonder! 😊 

Update: idd heeft AVM een eigen app om je netwerk te beheren en staat los van welke provider dan ook. Had verwacht dat men dat zou ‘meenemen’ nu KPN ook de FRITZ!Box beschikbaar stelt.  

Reputatie 7
Badge +24

De thuis app stelt niet zoveel voor hoor. Je kunt de netwerk naam en wachtwoord wijzigen. En je ziet welke apparaten er verbonden zijn met WiFi. Dat is het. Je kunt geen kanalen instellen ofzo. En overige instellingen, zoals vaste ip adressen instellen of parental control instellen, dat is niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @meppelinke , ik zie dat de community je vraag eigenlijk al heeft beantwoord :) Zoals @Nick83 al aangeeft, verwacht ik niet dat onze thuis app de Fritzbox zal gaan ondersteunen maar gelukkig geef je zelf al aan dat je het ook prima zonder redt! 

Reputatie 7
Badge +10

Ik dacht nl. dat de KPN Thuis app dit ook mogelijk zou maken nu XS - KPN is geworden. Dat is dus een misvatting van mijn kant. Ik red het best zonder! 😊 

Persoonlijk zou ik die bemoeienis van een KPN app absoluut niet wensen op eigen gekozen routers.
(Zelf niet eens met KPN Experia Boxen. Hooguit m.b.t. internet en TV diensten wat men levert).