KPN TV ontvanger draadloos via Superwifi punt aangesloten zonder kabels trekken of homeplug adapters

  • 22 July 2020
  • 5 reacties
  • 2579 keer bekeken

Ik maak gebruik van KPN Hussel (Internet/telefoon/televisie). Daarbij kreeg ik twee Super WiFi punten meegeleverd. Tevreden over, WiFi in het hele huis voor het eerst goed. Maar ik zag op tegen het leggen van een ethernet kabel naar de tweede televisie ontvanger. Ik overwoog de aanschaf van een Draadloze Verbindingsset tussen het modem en de tweede televisie ontvanger. Maar ik heb een andere oplossing gevonden. De Super WiFi punten hebben een ethernet uitgang. Het eerste Super WiFi punt moet met Ethernet verbonden blijven met het modem. Maar door het tweede Super WiFi punt bij de tweede KPN televisie ontvanger te plaatsen, kan de ethernet uitgang van dit tweede Super WiFi punt worden verbonden met de Ethernet ingang van de tweede KPN televisie ontvanger. Dit leverde bij mij een geheel werkend tweede tv systeem. KPN medewerkers deden hier verschillende uitspraken over.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Henk, welkom op het forum. 

Wat fijn dat het bij jou goed werkt via de 2e superwifi. Ik ben benieuwd of dat ook goed blijft werken wanneer je via dezelfde superwifi ook aan het internetten bent op hetzelfde moment. Dat kan namelijk storingen veroorzaken. 

Los daarvan ben ik blij dat het goed bevalt in dit geval. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

Het is bekend (hier op het forum) dat het werkt. Word alleen niet officieel door KPN ondersteund. 

Dank voor reacties. In antwoord hierop:

Als ik (met  KPN tv ontvanger UIT) vlakbij de tweede Super WiFi ontvanger op mijn laptop aan het internetten ben, is de download 18 Mb en de upload 5 Mb (Ookla). Als ik de KPN tv ontvanger dan AAN zet, is de download op mijn laptop 11 Mb en de upload 5 Mb. Dus de tv ontvanger "eet" 7 Mb. Beeld en geluid zijn daarbij constant (geen hicks). Het zal mogelijk van de intensiteit van mijn internet verkeer afhangen. Ik begrijp dat deze oplossing niet gegarandeerd / ondersteund wordt, maar als het toch problemen geeft kan ik altijd nog een DVS bijkopen.

Dus vooralsnog denk ik dat dit inderdaad werkt, en een extra maatregel kan altijd nog.

Badge +19

Dvs bij kopen?? Dan is het helemaal gebeurt met je snelheid.

Reputatie 7
Badge +24

Dank voor reacties. In antwoord hierop:

Als ik (met  KPN tv ontvanger UIT) vlakbij de tweede Super WiFi ontvanger op mijn laptop aan het internetten ben, is de download 18 Mb en de upload 5 Mb (Ookla). Als ik de KPN tv ontvanger dan AAN zet, is de download op mijn laptop 11 Mb en de upload 5 Mb. Dus de tv ontvanger "eet" 7 Mb. Beeld en geluid zijn daarbij constant (geen hicks). Het zal mogelijk van de intensiteit van mijn internet verkeer afhangen. Ik begrijp dat deze oplossing niet gegarandeerd / ondersteund wordt, maar als het toch problemen geeft kan ik altijd nog een DVS bijkopen.

Dus vooralsnog denk ik dat dit inderdaad werkt, en een extra maatregel kan altijd nog.

Dit klopt helemaal. Officieel eet een HD stream 8 Mbps op van je verbinding.Â