Beantwoord

KPN WIFI versterker

  • 21 September 2020
  • 11 reacties
  • 540 keer bekeken

Ik heb 3 problemen met de KPN WIFI-versterkers.

Het aansluiten na ontvangst van 2 WIFI-versterkers heeft geruime tijd goed gewerkt, overal goed bereik.

Echter enige tijd geleden werd het WIFI netwerk steeds instabieler. Na verwijderen van beide versterkers werd weliswaar het bereik minder (slechte ontvangst op zolder), maar de instabiliteit lijkt verdwenen.

Probleem 1

Na opnieuw installeren van de versterkers (Experiabox V10) is het bereik wel iets verbeterd, maar duidelijk minder dan na eerste installatie, al geruime tijd geleden.

Via de Thuis APP netwerk opnieuw in laten stellen door KPN, maar dat helpt niet echt.

 

Probleem 2

Na wijzigen van wachtwoord via WEB-interface in de browser is het onmogelijk om contact te maken via de Android APP KPN "THUIS".

Dat probleem heb ik in het verleden ook al een keer gehad. Na  resetten van de versterkers naar fabrieks-instelling wachtwoord lukt het weer wel, maar dat is bijzonder gebruikersonvriendelijk.

 

Probleem 3

Als ik op de tweede WIFI-versterker (slave) een settopbox (Arris VP2932 V2) aansluit, zakt de snelheid van deze versterker van 1Gbps naar 100Mbps.

Zie onderstaande  figuren.

Is dat normaal? Kan ik dat anders instellen?

TV werkt prima, maar WIFI-snelheid is 10x zo laag!

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 October 2020, 20:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Excuus voor het véél te late antwoord, @Polleke1952 . Je bent er tussendoor geglipt. Mijn Excuses!

Speelt het issue nog steeds?

Het beste advies dat ik voor je heb is alles resetten en vervolgens ook de draadloze verbindingen uit je verschillende apparaten verwijderen en opnieuw opzetten.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Probleem 1

Lijkt na volledig opnieuw installeren van de WIFI-versterkers nu opgelost. WIFI stabiel.

 

Probleem 2

Dit probleem is niet opgelost en bij mij lijkt het reproduceerbaar.

Na installeren van de WIFI-versterkers met de APP, kan ik zowel via de APP als browser inloggen. IK heb nu 2 of 3x in de browser het standaard wachtwoord veranderd.

Ik kan via de browser met dit nieuwe wachtwoord op beide IP-adressen inloggen. Echter via de APP kom ik er niet meer in, niet met oude maar ook  niet met het nieuwe wachtwoord.

Ik heb niet nog een 4-de keer alles gereset en opnieuw ingesteld.

 

Probleem 3

Probleem treed momenteel niet meer op, als ik via de browser inlog zie ik dat de snelheid 1Gbps blijft, ook als ik op beide WIFI-versterkers de vrije LAN poort aansluit/gebruik.

Lijkt dus opgelost.

 

 

Wat voor foutmelding geeft de app op dat moment? Dat het ww niet klopt? 

Heb je ook geprobeerd om met die QR code in te loggen?

Ik krijg de melding “Verkeerd wachtwoord”

Via de browser kan ik gewoon inloggen, via de APP niet.

Als ik via de APP inlog na reset, kan ik de QR code scannen en weer met de APP inloggen.

Ik heb nog niet geprobeerd om het fabrieks-wachtwoord in de APP te veranderen en daarna te proberen of ik nog kan inloggen via de browser.

Wil ik nog wel een keer proberen, maar dan moet ik vrij spel hebben, ofwel geen andere WIFI gebruikers.

 

Komt het misschien omdat de 2 WIFI-versterkers als master-slave geconfigureerd worden?

 

 

Hoi Polleke. Ik heb hier ooit een mailwisseling met de developers over gehad.

Ik plak hier even een stukje uit een mailconversatie over de thuisapp en het juist resetten van alle hardware. 

Let er bij een factory reset ook op dat je dit op de juiste manier uitvoert. Wanneer je de master een factory reset geeft via de resetknop dan wordt na enkele minuten een factory reset commando gestuurd naar elke Experia Wifi en SuperWifi in het netwerk. Als je dit bij een enkele slave doet wordt alleen dat apparaat gewist, wat niks oplevert omdat deze weer de instellingen van de master overneemt. Als je na de reset niet het scherm krijgt om de QR-code te scannen dan is de reset niet correct gedaan en wordt het oude wachtwoord nog gebruikt.

Wacht na een factory reset ook eens wat langer voordat je probeert in te loggen. Het duurt soms wat langer voordat het netwerk weer up and running is. Wacht even een half uur voordat je het nog een keer probeert.

Goedemorgen allemaal,

Ook ik heb hetzelfde probleem.

Daarnaast krijgt ik een van de wifi versterkers vis de Barcode niet toegevoegd aan het netwerk. Is er een andere manier om zonder de barcode de Wifi versterken toe te voegen?

Ik zie dat de Barcode van een van de wifi versterkers beschadigd geraakt is bij het ophangen van de wifi versterkers. Deze zijn destijds door de KPN monteur opgehangen.

Badge +19

@Naveen kan je precies omschrijven wat het probleem is? Welk modem heb je?

Ik heb een V12 modem, internet is niet stabiel - internet valt om de paar minuten weg.

Verder lukt het mij niet om de wifi versterkers aan het netwerk toe te voegen. Van een van de WiFi versterkers is de barcode beschadigd geraakt. Naar nu blijkt is  barcode is beschadigd geraakt bij het ophangen van de wifi versterkers door de KPN monteur.

Is het mogelijk om de wifi versterker zonder de barcode (dus handmatig) te installeren.

Reputatie 7
Badge +11

Is het mogelijk om de wifi versterker zonder de barcode (dus handmatig) te installeren.

Dat kan, koppel hem helemaal los van het netwerk, reset het apparaat en laat hem een paar minuten staan om op te starten. Sluit de netwerkkabel terug aan en na een tijdje zal deze zichzelf toevoegen aan het netwerk en ook zichtbaar zijn in de Thuis App. Het scannen van de QR-code is niet perse nodig.

 

Stabiliteitsproblemen kunnen echter door van alles komen. Als je ons meer kan vertellen over hoe alles zit aangesloten en wat er precies gebeurd, wat de lampjes op het modem doen als de problemen zich voordoen etc dan kunnen we iets gerichter zoeken naar een mogelijk probleem. 

@NHendriks dank voor de reactie.

Ik was ondertussen al bezig om alles los te koppelen, weer aan te zetten. In de tussentijd modem ook gereset.

Ik kan in ieder geval het thuisnetwerk (inclusief de wifi versterkers) weer volledig terug zien in de KPN thuisapp. Ik hoop dat hiermee de stabiliteitsproblemen zijn opgelost.

@kpn: het zou wel prettig zijn om klanten, gebruikers proactief te informeren bij firmware upgrades van modems en dergelijke. Zodat de klant ook weet welke herstelacties uit te voeren bij eventuele problemen die ontstaan a.g.v. de firmware upgrades. Als ik de forum af ga dan hebben behoorlijk wat mensen last gehad van de firmware update.Ik heb een week lang geen gebruik kunnen maken van de diensten die ik afneem.