Beantwoord

KPN wifi via TP Link Deco X50 valt weg bij werken in Microsoft Teams

  • 3 February 2023
  • 12 reacties
  • 448 keer bekeken

Beste forum leden en KPN Technische staf,

 

ik ben recentelijk overgestapt van Ziggo naar KPN. Ik werk veelal thuis voor mijn opdrachtgever. ik had verwacht met de overstap naar KPN dat mijn verbinding stabieler zou zijn dan met Ziggo. Ik heb Ziggo altijd gebruikt via Wifi (TP Link Deco M4R) nu ik overgestap ben naar KPN en dus gewoon ook gewoon WIFI gebruik ( TP Link Deco X50 wifi 6) valt mijn verbinding gewoon regelmatig tijdens een Microsoft Teams bespreking weg, Ik krijg de mededeling slechte verbinding, hoeveel ik toch naast Teams andere schermen open heb en door kan werken, met een hoge snelheid (gemiddeld 350-400 Mbit download, Upload bijna gelijk of meer) Ik lees uit oude forum berichten dat er meerdere mensen erin het verleden last van hebben gehad, Nee ik kan helaas niet bedraad werken, maar dat zou toch ook niet mogen? Ziggo kon ik wel gewone Teams gesprekken zonder enige problemen, maar had ik veelal andere problemen.

 

Wie weet de oplossing?? Gamen, Surfen op internet, TV kijken, allemaal geen probleem. Alleen dus problemen bij Teams.

 

Ik hoor het graag,

 

Gr. Mark 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 February 2023, 14:06

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mark J, welkom op ons forum!
Ik heb er niet direct een verklaring voor maar ik ben wel benieuwd of de verbinding beter is als je het wifi op je modem uitschakelt en dus alleen via je TP-Links doet. En andersom? Met alleen je experiabox dus zonder TP-Links?

Heb je hierover ook al contact gehad met je werkgever?

Goedemiddag Thomas,

Het is volledig de zelfs set Up als mijn oude set TP Link Deco M4 maar had nooit issues met Ziggo. Ik heb nu WiFi signaal uitgezet en via UTP poort 1 de Deco aangesloten, alles doet het perfect zelfs Zoom meetings of Skype alleen Microsoft Teams wordt eruit gegooid met de melding slechte verbinding, maar als ik zo lees op het Forum ben ik niet de enige met problemen met Microsoft Teams in combinatie met KPN signaal 

 

Gr. Mark

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de Deco in router mode staan of in accesspoint mode? Probeer daar eens wat mee te spelen. Misschien werkt het ene wel goed en het andere niet.

Probeer ook eens om ipv6 uit te zetten op de KPN Box. Als u de Deco's in router mode heeft staan, dan heeft u sowieso geen ipv6 op de Deco's. De KPN Box zou dan een bepaalde prefix aan de Deco's toe moeten wijzen. Maar dat ondersteund dat ding van KPN helaas niet.

@Nick83 wifi signaal staat uit, ipv6 staat uit, modem kpn geeft alleen signaal door aan de Deco, zoals ik aangaf werkte het met Ziggo perfect, nu met KPN heel slecht….het “gewone” WiFi signaal werkt perfect….gamen, streamen etc. alleen Teams gaat slecht, zoals de vele klachten die ik hier voorbij zie komen op het forum

Reputatie 7
Badge +24

Ok vind dat vreemd. Hier in huis heb ik ook iemand die hier regelmatig online cursussen geeft. Via Teams. En ik weet verder niet hoe dat werkt, maar ik hoor nooit klachten.

Hallo @Mark J

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ben benieuwd of je in inmiddels een oplossing heb gevonden?

 

Vriendelijke groet

@Stoel84 helaas niet….ik ben maar met een kabel gaan werken, en dan heb ik geen last….heel apart…met ziggo nooit problemen gehad en dan zelfs met de goedkopere Deco M4R….stap ik over naar kpn, met de Deco X50 dan heb ik opeens problemen met Teams…

Professioneel werken doe je bij voorkeur ook bekabeld. Is veiliger, stabieler en sneller.

@JanD dat is echt dikke BS! Want op mijn werk hebben we alles draadloos en geen issues, met Ziggo werkte het ook perfect, zelf met een abonnement met lagere snelheid nu een 1gb Up en download en kan niet eens normaal Teams draaien….

Ik heb helaas hetzelfde probleem met teams!

Hmm raar verhaal, zelf heb ik net KPN glasvezel en heb modem ingesteld dat wifi uitstaat en de deco X50-poe's staan erachter, terwijl typende zijn er 2 mensen in huis die teams gebruiken in videoconverence en het gaat vlekkeloos.

enige is wel dat ik IPv6 niet aan de gang krijg maar dan is het beheer sowieso een draak dus alle strak ipv4 in eigen ip subnet classa ip range achter de 192.168.2.x van KPN, die heb ik overigens ingesteld dat er maar 4 ip's uitgedeeld mogen worden.   TimoP ik hoop dat je ene oplossing hebt weten te vinden.

Hier DECO X50 achter EB V10 als WIFI Router aangesloten op poort 2 EB. Op poort 1 TV. WIFI EB uit en op ECO. Aan die X50 direct een 8 poort switch Net GEAR. Daarachter alle vaste netwerk aansluitingen. Via de eerste X50 twee volgende X50 via Mesch op twee verdiepingen. Nooit problemen. Alleen de app van Deco is heel vaak iets mee. steeds opnieuw installeren of kan niet optimaliseren omdat het netwerk niet zichtbaar is. De rest van de app toont altijd dat alles in orde is. Het werkt perfect dus vindt het wel goed zo.

Reageer