Beantwoord

Langzaam wifi met TP Link Mesh systeem en Box12

  • 31 July 2023
  • 7 reacties
  • 234 keer bekeken

Hoi,

sinds een aantal maanden ben ik overgestapt van ziggo naar kpn. Ik ben in de tussentijd ook verhuisd. In het nieuwe huis heb een nieuwe router gekregen een KPN box 12. Ik heb 200 mb bandbreedte maar op zolder kom ik met mijn PS5 niet verder dan 4-5 mb per sec. Dit terwijl ik een mesh systeem van 5 apparaten heb. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alle standaard zaken al geprobeerd.


 

 

icon

Beste antwoord door Markie123 1 August 2023, 22:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Trek een kabel, dat is de enige manier om snelheid naar boven te brengen.

Zelfs beneden heb ik slecht bereik via het mesh systeem en kom ik niet op acceptabele snelheden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Er is 1 Deco bekabeld aangesloten op de KPN Box? WiFi op de KPN Box staat uit? Hoe zit het met de overige Deco's? Zijn er daarvan die bekabeld aangesloten zijn achter de hoofd Deco?

Er is 1 Deco bekabeld aangesloten op de KPN Box? WiFi op de KPN Box staat uit? Hoe zit het met de overige Deco's? Zijn er daarvan die bekabeld aangesloten zijn achter de hoofd Deco?

Er is 1 deco aangesloten op de kpn box met een lan kabel (in de meterkast)

Ik heb niets ingesteld in de kpn box, dus geen idee of het internet uit staat. Ik heb het mesh netwerk ook niet opnieuw ingesteld toen ik de nieuwe box kreeg en ben verhuisd.. zou dit nog iets kunnen zijn?

 

de deco’s staan door heel het huis, geen 1 met kabels.

Badge +19

De wifi van het modem moet uit zijn of in ieder geval een ander ssid dan de deco's.  De wifi zet je uit door het wifiknopje minimaal 15 seconden ingedrukt te houden. Overigens zou ik de bekabelde deco wel buiten de meterkast hangen want nu is het bereik waarschijnlijk niet voldoende. 

Reputatie 7
Badge +9

@Markie123 je bent verhuisd. Als ik jou was zou ik wel je deco systeem eens helemaal resetten en alles opnieuw installeren. En wel zoals @Joep1965  schrijft je met LAN kabel aangesloten deco buiten de meterkast plaatsen. In de deco app kan je ook zien welke deco is gekoppeld aan welke andere deco. Misschien zijn je deco’s dus niet logisch gekoppeld. Heb je de laatste firmware versie op je deco’s staan. 
Ik zie in je screenshot dat je deco van de hoofdslaapkamer amper tot geen verbinding heeft met je deco netwerk (te zien aan het WIFI symbool achter de deco). Mochten deco’s gekoppeld zijn aan deze deco dan kan ik mij voorstellen dat je geen goed internet hebt op bepaalde plaatsen in je huis. 

Bedankt allen. de oplossing was een extra mesh systeem op de trap haha, nu 200 mb