- Laptop met netwerkkaart voor WiFi 4. Windows 10, versie 2004. Modem KPN Box 12 met WiFi 6 verschijnt niet in lijst met beschikbare WiFi netwerken. Met zichtbaarheid andere WiFi netwerken niets aan de hand.
- Hiervoor de fase van testen en resetten van Experiabox V8 meerdere malen zonder positief resultaat doorlopen. Dat wil zeggen modem Experiabox V8 verschijnt eveneens niet in lijst met beschikbare WiFi netwerken. Kan dit liggen aan een tussentijdse software-update van het modem?
- Ik heb op het forum gezien dat er in mymodem.kpn aanpassingen in de instellingen van het modem kunnen worden gemaakt. Kan iemand mij hierover instrueren? Dan heb ik ook dat geprobeerd.
- Ik neem aan dat het probleem van de WiFi-verbinding slechts bij de laptop ligt. Daarom heb ik verder niet getest.
- Zal een gewijzigde instelling van het modem invloed hebben op de kwaliteit van de WiFi-verbinding voor een nieuwe smartphone? Ik wil met opstarten en installeren van de smartphone wachten totdat het probleem met de laptop is opgelost. Er ligt nu voldoende op het bordje. Nee, verder heb ik nog niet gevraagd… (neem gemakshalve aan dat anderen het WiFi-netwerk wel kunnen zien).
NB:
- een paar maanden geleden is de harde schijf van de laptop vervangen en geinstalleerd met Windows 10.
- Omdat ik de laptop doorgaans thuis bekabel heb ik niet opgemerkt op welk moment mijn WiFi is weggevallen.
Als u het weet, hoor ik het graag.
Beste antwoord door RBxx
Bekijk origineel