Vraag

lijst connected devices leeg

  • 1 April 2020
  • 7 reacties
  • 380 keer bekeken

Sinds gisteren een experiabox v10a, in combinatie met 4g buitengebied. Als ik in log op de router blijft de lijst met connected devices leeg. Wil bepaalde apparatuur een vast adres geven om van buiten te benaderen.  Zie bijlage

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Niemand?  Super irritant. Heb vaste netwerkadressen nodig en het uitzetten van DHCP server kan ook niet. Kan het vinkje weghalen, opslaan, maar heb dan niet de mogelijkheid om zelf adressen in te voeren. Logisch, als het modem de aangesloten apparaten niet ziet.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Eziel! Waarom de lijst leeg blijft durf ik niet direct te zeggen. Probeer even een reset van je Experia Box en zie of de lijst daarna wel vult. Wat betreft DHCP, dat kun je uit/aanzetten via Network (links) en dan LAN in het LAN dropdown menu(boven). DHCP bindings kun je instellen via LAN DHCP onder datzelfde kopje. Mocht de lijst toch niet vullen, je kunt het MAC adres van je apparaten ook in de apparaten zelf achterhalen.

Welkom op het forum, Eziel! Waarom de lijst leeg blijft durf ik niet direct te zeggen. Probeer even een reset van je Experia Box en zie of de lijst daarna wel vult. Wat betreft DHCP, dat kun je uit/aanzetten via Network (links) en dan LAN in de LAN dropwdon (boven). DHCP bindings kun je instellen via LAN DHCP onder datzelfde kopje. Mocht de lijst toch niet vullen, je kunt het MAC adres van je apparaten ook in de apparaten zelf achterhalen.

Dank voor je reactie. Harde reset uitgevoerd via achterkant modem, maar lijst blijft leeg. Zowel de fysiek als via wifi apparaten verschijnen niet.

Heb inmiddels wel de Mac adressen en ip adressen in kunnen vullen van de apparaten die onderling ee een vast ip adres moeten hebben ingevuld. Afwachten of dit werkt.

Eric

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het wel gelukt is om de bindings in te stellen. Wat betreft de lege lijst. Had je, voor je Sneller Internet Buitengebied erbij kreeg, wel gewoon devices zichtbaar in je eerder Experia Box?

Fijn dat het wel gelukt is om de bindings in te stellen. Wat betreft de lege lijst. Had je, voor je Sneller Internet Buitengebied erbij kreeg, wel gewoon devices zichtbaar in je eerder Experia Box?

Hiervoor had ik een oude thompson 720 geloof ik in combinatie met een Huawei 4G modem. De oude 4G buitengebied oplossing.

Beide zijn nu vervangen. Heb dacht ik heel even iets in de lijst gezien bij het inloggen op de experia V10A, maar toen ik later toen alles was aangesloten weer inlogde, was de lijst leeg. Resetten, alles opnieuw aansluiten heeft niet geholpen. Lijst blijft leeg.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je reactie. Dan ga ik dit even verder navragen. Ik kom er bij je op terug.

Reputatie 7
Badge +30

Er is naar gekeken, en we zien hier niet direct een structureel probleem met dit. Zijn jouw vast aangesloten apparaten rechtstreeks aangesloten op de Experia Box of zit daar nog iets anders tussen (switch, draadloze set, etc...)?