Vraag

Live stream bewakingscamera via externe toegang wordt geblokkeerd door KPN box 12

  • 29 September 2021
  • 20 reacties
  • 481 keer bekeken

Ik heb sinds kort de KPN Box 12 geïnstalleerd. Alles werkt prima binnenshuis.

Maar op mijn werk kan ik de live stream van de camera niet zien. Zwart beeld.

Via port forwarding is de camera gewoon te benaderen van buitenaf. Alle instellingen kan ik wijzigen, maar geen beeld.

Heb zelfs via DMZ getest met hetzelfde resultaat.

Wie kan mij helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Haal die camera in ieder geval uit de DMZ.

Plaats hier eens screenshots van alle instellingen die je op de V12 hebt doorgevoerd om.die camera vanaf Internet bereikbaar te maken.

 

Camera in DMZ was alleen bedoeld om te zien of ik andere poorten zou moeten openzetten. Uiteraard direct weer uit DMZ gehaald.

:slight_smile:

Reputatie 7

Zet het type van de poort op TCP i.p.v. TCP - UDP.

Kan je dan wel bij jouw camera's?

Welke app gebruik je om die camera's te benaderen?

Zelf gebruik ik de Foscam app op mijn Android tablet en telefoon om mijn Foscam camera's te benaderen..

Ik had aanvankelijk TCP en dat werkte ook niet.

Op mijn telefoon gebruik ik de Foscam app en die werkt prima, ook zonder wifi verbinding.

Het probleem zit in het gebruik van de browser bij toegang via Public IPv4 adres en poortnummer.

 

 

Reputatie 7

Ik had aanvankelijk TCP en dat werkte ook niet.

Toch moet je alleen TCP gebruiken.

 

Op mijn telefoon gebruik ik de Foscam app en die werkt prima, ook zonder wifi verbinding.

Het probleem zit in het gebruik van de browser bij toegang via Public IPv4 adres en poortnummer.

Als jij via de browser die camera benadert dan neem ik aan dat je wel :881 of :882 achter het publieke IP adres plaatst.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Marius8! Je kunt buitenshuis niet de livestream van jouw camera via een browser bekijken. Ik zie dat @wjb hier al bij probeert te helpen. Heb je nog gekeken naar zijn laatste opmerking/vraag?

Mijn experia box v10a is vanwege een storing door KPN omgeruild voor de KPN box 12.

Hetgeen ik nu niet meer kan werkte gewoon met de v10a. Dus het is niet zo dat het niet mogelijk is.

Ik plaats inderdaad het poortnummer achter het ip adres zoals ik ook voorheen deed.

We moeten het probleem volgens mij zoeken in het verschil tussen beide apparaten: v10a en box 12.

 

 

Reputatie 7

Port-forwardings werken hier probleemloos op een V12.

Zoals ik eerder schreef kan ik de camera via port-forwarding gewoon benaderen. Ik krijg mijn inlogscherm en kan alle settings bekijken en wijzigen. Echter geen beeld.

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van wat je dan wel te zien krijgt?

Reputatie 7
Badge +9

@Marius8 welke browser gebruik je. Ik heb een HIKVISION camera en wanneer ik Internet Explorer gebruik heb ik wel beeld en wanneer ik Edge gebruik heb ik geen beeld. Misschien dat je hier wat mee kan. 

@Marius8  Zoals Denise_ al aangeeft, Foscams werken niet direct in een browser, ze kunnen geen HTTP-streaming, maar doen RTSP-streaming via poort 88 standaard. Er is een plugin nodig. Ziet er bij mij zo uit:

Echter is dit FireFox Linux en gaat die plugin nooit werken. Met Windows alleen IE met die plugin, in jouw geval gaat er met die plugin denk ik iets mis omdat Windows (aanname) eerder al een ander netwerk heeft gezien (van V10a naar V12) en kan zijn dat daardoor andere/standaard restricties aan die plugin zijn opgelegd. Kijk wat de firewall m.b.t. die plugin dot of de-installeer en installeer opnieuw.

Ikzelf gebruik voor live viewing o.a. VLC, daarin kan je als URL iets van rtsp://IP_ADRES:881/videoMain invoeren. Heeft wel meer voeten in de aarde kwa username en password, dus dit is meer als test en principe.

Reputatie 7

Die browser plugin van Foscam is sterk verouderd en wordt niet meer ondersteund door de nieuwere browsers. Eigenlijk draait hij alleen nog in IE en dat moet je dus niet willen.

Gelukkig heeft Foscam de Foscam VMS toepassing ontwikkeld die je hier (klik) kunt downloaden.

 

Die browser plugin van Foscam is sterk verouderd en wordt niet meer ondersteund door de nieuwere browsers. Eigenlijk draait hij alleen nog in IE en dat moet je dus niet willen.

Gelukkig heeft Foscam de Foscam VMS toepassing ontwikkeld die je hier (klik) kunt downloaden.

Heb zojuist een update install van die VMS software gedaan, nu versie 3.1.1

PTZ gaat nu ook correct, eerder ontbraken alle presets. Wel zijn de live view tiles zwart, dat zal denk ik te maken hebben met feit dat ik VMS in een Win10 VM draai en (accelerated) graphics faalt. Misschien toch nog iets anders, wellicht dat ik het later nog wel een keer op laptop met direct Win10 installeer. Maar snapshotPicture2 command in de URL in een browser of RTSP in VLC parallel werkt wel, dus ik kan zien hoe de beweging uitpakt.

Heb dit ooit op 1000km afstand via de URL/API van Foscam gedaan, maar dat vereist ook een zekere mate van real-time control, is niet triviaal zonder zelf gemaakte software. VLC kan b.v. ook op niet-Intel platform hardware video decodering. Die Foscams kunnen eigenlijk niet zonder Windows of Android (of iets van Apple), dat is me een doorn in het oog. Ik heb nog een andere veel oudere H264 HD camera, die is nog steeds volledig direct in diverse browsers te configureren (zonder plugin dus).

Dank voor al jullie reacties. De browser plug-in had ik al opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb deze chat gestart omdat er een duidelijk verschil zit tussen v10a en de KPN 12 box.

Wat is dit en waarom?

 

Reputatie 7

Dank voor al jullie reacties. De browser plug-in had ik al opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb deze chat gestart omdat er een duidelijk verschil zit tussen v10a en de KPN 12 box.

Wat is dit en waarom?

Die plugin moet je niet meer willen gebruiken, die is sterk verouderd en wordt niet meer onderhouden.

Er is t.a.v. port-forwarding helemaal geen verschil, dat werkt op de V12 ook net zo goed zo niet beter.

Reputatie 7
Badge +24

Wel een beetje flut dat zo'n camera niet gewoon via een normale webinterface werkt.

Dank voor al jullie reacties. De browser plug-in had ik al opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb deze chat gestart omdat er een duidelijk verschil zit tussen v10a en de KPN 12 box.

Wat is dit en waarom?

Er is een groot verschil tussen die routers, maar sec een portforward moet niet het verschil maken. Maar een routerwissel betekent dat apparaten die ermee van doen hebben anders te werk kunnen gaan. Dat is zeer algemeen gezegd, maar vaak genoeg gezien dat het niet aan de router ansich ligt dat het niet werkt, maar dat er verder ook nog iets is veranderd, automatisch, of dat een fout ergens aan het licht komt en daardoor het niet werkt.

Probeer het eens via ‘eigen’ netwerkverbindigen, dus niet het werk/business netwerk, maar je smartphone (hotspot/tethering). Of buren desnoods. En niet via die plugin, maar met VMS of VLC. Het is niet ondenkbaar dat ergens een (business) firewall protocol analyse en filtering doet afhankelijk van routeringen.

Wel een beetje flut dat zo'n camera niet gewoon via een normale webinterface werkt.

Configuratie is relatief een makkie via webinterface, echter als je als Foscam je product ‘compleet vanuit de browser’ wilt laten werken, moet de videostreaming er natuurlijk ook bij. En dan belandt je op een verre van triviaal vlak. Dit zijn apparaten die al jaren geleden ontwikkeld zijn, de ‘trots’ is dat ze H264 encodering kunnen en dus voor 1080p30 met een paar Mbps toekunnen. H264 is beladen met patenten als je contentproducer bent om te beginnen, echter browsers kunnen al veel langer wel MJPEG, en dat kunnen die cameras ook wel van oudsher, maar dat is veel hogere bitrate, zal bij velen dan gaan haperen als het over matig WiFi moet. H264 in FireFox is ingekocht van Cisco dacht ik. In Chrome weet ik zo niet, maar zelfs het (tegenwoordig) machtige Google heeft alternative videoencodering ingekocht/ontwikkeld. Dat hebben ze licentievrij en/of opensource gemaakt, maar daar heb je als cameraboer niks aan als je geen 100+euro kostende en stroomvretende algemene CPU in je camera had ingebouwd.