Vraag

LSC Smartlampen in combinatie met de V10 gaan dagelijks offline

  • 6 March 2022
  • 39 reacties
  • 1506 keer bekeken

Reputatie 1

Moet ik naar een andere provider als de lampen die altijd goed gefunctioneerd hebben voortdurend off line gaan..heb genoeg van resetten en bijna dagelijks mijn lampen opnieuw te moeten instellen en aanmelden.. dit moet gewoon in orde zijn voor ik weer met vakantie gaat… dit heeft jarenlang goed gewerkt… wat heeft KPN gedaan?

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +21

verwijderd

Reputatie 1

Joh, ik weet niet eens wat een p1 meter is..de lampen deden het al jaren probleemloos, alleen tijden veranderen bij zomer- en wintertijd..Er is lijkt me iets niet in orde bij kpn… las hier dat WiFi met enige regelmaat en soms dagelijks bij anderen uitvalt, en dat lijkt me relevant 

Admin: reacties meeverplaatst

Hallo @Rfbleijenberg , een P1-meter is een meter die je aansluit op je digitale elektriciteitsmeter, zodoende kun je  online je gas- en stroomverbruik constant uitlezen en je verbruik bijsturen.

Ik heb er 1 van GEO op mijn bureau staan en kan precies zien wanneer mijn vrouw de koffiezetter of de was- en droogautomaat aan- en uitzet en wanneer de kachel aanslaat.

 

 

Reputatie 1

Bedankt voor de info, ik heb nog een domme meter, dus ook geen P1 -meter

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Rfbleijenberg, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt :-(. Wat is het merk van de lampen die je gebruikt? En welke Experia Box heb je? Gebruik je ook wifi versterkers? Zo ja, welke? Zo nee, is dat misschien een idee? Als de lampen continu de verbinding verbreken, is deze misschien te instabiel. Je zou de Wifi Manager eens door kunnen lopen hiervoor. 

Reputatie 1

Ik gebruik al enkele jaren de LSC lampen in combinatie met de V10 Experia box.Gebruik geen WIFI versterkers meer, eerder wel om op andere verdiepingen betere ontvangst te hebben...De router bevind zich in een meterkast en de lampen bevinden zich binnen een straal van 5 a 6 meter… De Wifi manager heeft mij niets verder gebracht… 1 ( a 2)  maand(en) geleden zonder door mij aangebrachte veranderingen beginnen de problemen… Ik vermoed dan ook dat niet de lampen de verbinding verbreken, maar dat  KPN iets veranderd heeft, of de router momenten heeft waardoor verbinding verloren wordt…. Doet me denken aan eerdere klachten waarbij het eerste advies was dat ik maar betere kabels in je huis moet gaan gebruiken.. Het lijkt mij dat KPN allang weet wat eigenlijk aan de hand is..Ik ben dan ook erg nieuwsgierig of alleen KPN met dit probleem te maken heeft… Ik ben te weinig technisch om dit op te lossen..Ik betaal een hele hoop geld voor deze ellende en vind dat het op zijn minst gewoon moet functioneren

Badge +19

Ik en toch bang dat omgevingsfactoren hier een rol spelen.  Ik heb de v10 en daar is al een hele tijd niets aan veranderd.  Heeft u de 2.4ghz band en de 5ghz een aparte naam gegeven?

Reputatie 1

Bedankt Joep. U kunt gelijk hebben.. omgevingsfactoren ...Ik heb geen namen gegeven, zou niet eens weten hoe het moet… Zoals ik eerder schreef.. alles is zoals het al enkele jaren is, en ook altijd goed functioneerde.. Een bekabelde smart tv, twee mobieltjes, een laptop, I-pad, een klein Sonos systeem (soundbar en een boxje), een Apple TV aangesloten met een hdmi kabel, dus die zal waarschijnlijk ook gebruik maken van het wifi netwerk. ..Mogelijk verstandig om dit nog eens met een lan kabel aan te sluiten.   De wifi-manager neemt me stap voor stap mee in het verbeteren van het netwerk en komt tot de conclusie dat 88 Mbps/ 30 Mbps is wat je ervan mag verwachten… Ik denk ook niet dat het onvoldoende is, maar dat iets er voor zorgt dat die 2,4 Ghz met enige regelmaat stopt met het doorgeven van het signaal aan de LSC lampen, waarvan natuurlijk bekend is dat deze uitsluitend werken i.c.m. 2.4Ghz… Ik ga ervan uit dat KPN iets veranderd heeft, omdat ik dat niet gedaan heb… Snap ook dat KPN dat hier niet gaat vertellen waar dit aan ligt, omdat ik niet de enige ben die deze lampen gebruikt… Ik lees ook niets van andere providers over dit probleem

Badge +19

U zegt de 2.4ghz stopt maar merkt u dat ook op andere apparaten?

Reputatie 1

Nee dat merk ik niet, denk ook niet dat ieder apparaat er zo op reageert als mijn lampen, onze mobieltjes zullen er bijvoorbeeld nooit last van hebben omdat die direct zelf een ander netwerk opzoeken. Wel eens  gezien dat mijn MacBook de hotspot van de i-phone aanbood als WiFi weg viel… Sonos maakt ook automatisch verbinding als WiFi er weer is.. omdat ik tientallen malen bij uitval van lampen de router heb moeten resetten weet ik dat de autom. Kanalen zoeken op de tv opnieuw moet instellen… Het gebeurde dus wel dat tv s morgens niet werkt, maar weet daar dan niet met zekerheid de oorzaak van

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis? 

 

Reputatie 1

Ik heb weleens eens een of twee tp links gekregen en gebruikt voor andere verdiepingen...Gebruik ze niet meer omdat er geen noodzaak meer voor was...Ik gebruik ze in ieder geval niet meer, en heb ze ook nog niet kunnen vinden… De wifi manager vind de snelheid op meetmomenten acceptabel, en 88 Mbps lijkt mij ook voldoende voor een klein netwerk als het mijne..Heb vandaag al de lampen weer even opnieuw verwijderd en weer aangemeld, dus het staat weer in mijn mobiel zoals ik het gewend was.

Dat houdt in dat de aan/uit knoppen zichtbaar zijn en ik ze ook buiten de timer om aan en uit kan zetten..Ik krijg dan ook een notificatie aan die aangeeft of een lamp aan of uit gezet is,  een melding. Ook krijg ik dan meldingen als een device niet werkt...device not working, check the device and network met een tijdaanduiding

Reputatie 7
Badge +30

@Rfbleijenberg hoe staat het er nu voor? Mocht het nog niet optimaal zijn, ben ik nog wel benieuwd of je ook op andere manieren ondervindt dat je diensten (internet of tv) wegvallen? Zou je in dat geval je forumprofiel eens aan willen vullen met je adres en klantnummer? Mocht je dit niet ervaren, zou je toch de Wifi Manager eens kunnen doorlopen. Vanuit daar zou je SuperWifi punten kunnen aanschaffen. Je kunt daarop Extra Wifi aanzetten om de 2.4 en de 5 GHz frequenties te scheiden. Je kunt de lampen dan expliciet met de 2.4 GHz frequentie verbinding laten maken. 

@Marcia_ , Zo jammer dat KPN door een ander inzicht de boel stuk maakt, of instabiel net hoe je het wil zien, met hun firmwaare, en dat een klant dan maar geld moet uitgeven om het weer probleemloos werkend te krijgen, terwijl de klant aangeeft er geen verstand van zegt te hebben maak je het er ook niet makkelijker op, het instellen moet je wel kunnen.

En hoe lang gaat het dan goed voordat er met een firmware update weer wat gesloopt word en we opnieuw beginnen met ellende.

Badge +12

@Marcia_, Zo jammer dat KPN door een ander inzicht de boel stuk maakt, of instabiel net hoe je het wil zien, met hun firmwaare, en dat een klant dan maar geld moet uitgeven om het weer probleemloos werkend te krijgen, terwijl de klant aangeeft er geen verstand van zegt te hebben maak je het er ook niet makkelijker op, het instellen moet je wel kunnen.

En hoe lang gaat het dan goed voordat er met een firmware update weer wat gesloopt word en we opnieuw beginnen met ellende.

Zo is het eigenlijk wel ja. Het is jammer (en onnodig) dat het telkens verprutst wordt door de software-ontwikkelaars. Jij gebruikt ook Fritz!-spullen en weet dus ook, net zoals ik, hoe alles feilloos kan werken..

Idd weet ik dat het feiloos kan werken, en ook AVM maakt foutjes, bij 7.27 op de 5490 had ik een klein probleempje dat snel werd gefikst.

 

Reputatie 1

In mijn eerste bericht vraag ik of dit een KPN probleem is.. Als je googled zie je alleen maar antwoorden van het KPN Forem over dit onderwerp.

Het lijkt of ik daar hier geen antwoord op ga krijgen

las ergens iets over een snellere router met een groter bereik waarbij je de netwerken scheidt om te voorkomen dat apparaten of gebruikers elkaar in de weg zitten.

Heeft KPN deze snellere router, of zijn er andere providers die  mogelijk deze snellere router in hun pakket hebben, en is dat dan de oplossing …. Of ga ik straks hetzelfde bij Ziggo meemaken als ik overstap.

Als ik zo een LSC lampje koop ben ik al blij als ik het aan de praat krijg...Afblijven , niets meer aan doen nu… Datzelfde geld voor veel andere dingen die simpel zouden moeten zijn.. Mijn tp link gevonden, dus geprobeerd om deze erbij te zetten in de hoop dat het signaal verbeterd.

Als ik er mee stop ben ik blij dat ik nog internet heb..Wat niet wil zeggen dat ik de TP Link nu gebruik..Die zit gewoon weer in het doosje.

Denk dat ik mijn smartlampen gewoon lekker ouderwets in een wandcontactdoos met timer aansluit.. Bedankt hoor, voor het met me meedenken.

Reputatie 1

Hallo Marcia,

sorry, kreeg een melding van een reactie hier op het forum, en als ik hier kom stond er al weer

een nieuw bericht waar ik dan op gereageerd heb.. heb die van jou over het hoofd gezien.

De reactie die ik wel las sprak me in ieder geval wel aan.. Het zal ook niet kloppen dat ik maar superwifi punten aan moet schaffen als na technische ingrepen van KPN  mijn lampen niet meer optimaal kunnen functioneren/ communiceren . het is lastig  als je bij ieder onderwerp de voorgaande berichten moet inzien, maar veel wat je benoemd heb ik in eerdere berichten geschreven..oa in reacties op joep1965.. Betalen voor super wifipunten..  nadat kpn iets wat altijd werkte om zeep heeft geholpen stuit me tegen de borst, alsof ze dit opzettelijk zo doen om deze dingen te verkopen ( heb mijn profiel trouwens ingevuld). Lijkt me ook geen optie om  de super wifi punten te willen.. Ook daarover lees ik voldoende ellende van anderen die dit niet voor elkaar krijgen.. ik krijg mijn tp link niet eens gekoppeld/ aangemeld… die zit ongebruikt in een doosje… Ik kijk nog even aan hoe het gaat met de lampen, als het niet werkt weet ik niet of het aan mijn wifi ligt, of omdat ik de timer van de lamp verkeerd instel… Daarom is het voor mij belangrijk dat iets wat goed werkt , ook gewoon blijft werken zonder dat ik routers moet resetten en lsc lampen opnieuw moet aanmelden.

Reputatie 7
Badge +30

@Rfbleijenberg ik heb over het hoofd gezien dat je een V10 hebt: hier kan je ook op inloggen en de 2.4 en 5 GHz frequenties splitsen. Je hoeft daarvoor geen SuperWifi aan te schaffen. Wellicht kan de community je helpen met het koppelen van de TP link! Hopelijk kom je er uit.

Reputatie 1

Ga je me echt niet vertellen of dit uitsluitend een KPN probleem is.. Ik vind dit onderwerp niet bij andere providers.. Een volledige eerste scherm vol over dit onderwerp met alleen maar KPN forum.  Wat is daar anders geregeld dat dit probleem daar niet wordt besproken.

Ik heb het opgegeven…. Overstappen is altijd interessant voor mijn portemonnee ..

En als ik er zelf aan moet gaan meubelen weet ik zeker dat ik straks de voorrij kosten mag betalen….Paar maanden 50 % korting op een nieuw abonnement is ook niet verkeerd…. 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Rfbleijenberg ik kan niet voor andere providers spreken, maar als ik google, vind ik bij zowel de oranje als de roze concullega's ook topics hierover. In die topics wordt ook geadviseerd om de boel te splitsen of 5 GHz eens uit te zetten. Of het een KPN probleem is, zou ik niet zo willen zeggen. Het is een combinatie van meerdere factoren. Waaronder dat die lampen alleen werken op 2,4 GHz, terwijl 5 nu ook te gebruiken is en een sterker signaal afgeeft. Daarnaast zal het in jouw omgeving (buren etc.) steeds drukker worden met apparatuur. Iedereen krijgt steeds meer apparaten op wifi, waardoor je soms echt een versterker nodig hebt, terwijl dit een paar jaar geleden nog niet nodig was. We krijgen van tijd tot tijd vragen over slimme apparatuur die niet goed gekoppeld kan worden, maar in heel veel gevallen werkt het ook gewoon wel. 

Badge +12

@Rfbleijenberg het ligt niet zozeer aan KPN als provider maar ik vermoed wel aan de gebruikte apparatuur (en de software) i.c.m. de gebruikte devices. Je zou eens een FritzBox kunnen proberen om te testen. Huren kan voor minimaal een half jaar incl. Service Plus. In het slechtste geval kost het je dus 6 x €7,50. En dan heb je natuurlijk ook Marktplaats en lenen (als dat mogelijk is). 

Reputatie 1

Bedankt, ik kijk wat ik erover kan vinden…Wat het is/wat ik er voor krijg voor die 7,50. Als ik toch al denk aan een overstap naar ziggo, kan dat een tussenoplossing zijn, die mogelijk een blijvende is. 

Badge +12

Bedankt, ik kijk wat ik erover kan vinden…Wat het is/wat ik er voor krijg voor die 7,50. Als ik toch al denk aan een overstap naar ziggo, kan dat een tussenoplossing zijn, die mogelijk een blijvende is. 

Bij een overstap zal het probleem waarschijnlijk opgelost zijn. Wellicht denk je dan dat het aan KPN lag maar dat is niet zo. Het ligt, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, aan de Experiabox. Als je die vervangt door bijvoorbeeld een FritzBox is je probleem opgelost. Die heb ik hier ook en ik gebruik allerlei slimme apparaten, thermostaten, deurbel, Sonos etc etc. En ik heb nooit verbindingsproblemen (ondanks een dichtbevolkt gebied met veel netwerken). Een overstap  naar Ziggo brengt wellicht weer andere problemen met zich mee. Heb je bijvoorbeeld overal nog Coax liggen voor de tv? 

Ik zou dus gewoon bij KPN blijven en eens een FritzBox proberen (huur of koop). 

Reputatie 1

okay.  bedankt, Mogelijk is dit wat voor me...zie er wel tegen op om zoiets aan te sluiten, en indien noodzakelijk aan te melden… Wat me als eerste opvalt zijn de  grote prijsverschillen, variërend van 50 tot 570 euro…. Je denkt dan al snel aan voorbereid zijn op toekomstige uitbreiding, 5 G, meerdere slimme apparaten … Wat zou bepalend moeten zijn voor mijn keuze?