Marantz receiver spring vanzelf aan als alles uitstaat door de KPN ontvanger

  • 12 February 2022
  • 6 reacties
  • 106 keer bekeken

Wij hebben een Marantz reciever. 

Wat al enige tijd speelt is dat de reciever vanzelf aan gaat nadat alles is uitgeschakeld. Als ik de HDMI kabel uit het KPN kastje haal gebeurt dit niet. Heeft iemand een idee wat de oorzaak is? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@Hobbybob69 dat is dan even iets wat we na moeten gaan! Is de ontvanger van KPN rechtstreeks verbonden aan de Marantz of lust die door via de tv naar de Marantz? Het kan een instelling van de receiver zijn die activiteit detecteert maar ook de ontvanger kan dit triggeren. Zou je eens kunnen kijken of de optie “Schakel tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang” aanstaat onder “Menu > Instellingen > Stand-by” . 

Hoi, dank voor je antwoord. De HDMI kabels gaan naar de reciever. Vanaf de reciever gaat er een HDMI kabel naar de Samsung tv. Via de ARC aansluiting.

Reputatie 7
Badge +13

Thanks. De instelling die ik eerder benoemde is de enige die ik kan bedenken die aan de kant van de ontvanger dit kan veroorzaken. Ben je nog in de gelegenheid om dit na te lopen?

 

Op dit moment ben ik op mijn werk. Vanavond zal ik deze instelling controleren.

 

De instelling staat op uit. Is dat goed of moet hij op aan staan?

Goedemorgen, de instelling had ik gisteren avond op aan gezet en vanmorgen stond de reciever weer aan. Heeft dus geen verschil. Heb je nog andere tips welke ik kan proberen vanavond?