Beantwoord

Max. aantal DHCP binding Experia Box V9

  • 27 February 2020
  • 6 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo,

 

Zie hier al meerdere topics over, echter wordt elk topic afgehandeld met, "We zullen het intern doorgeven”. Of dat ze andere devices aanraden die wel een fatsoenlijke DHCP server kunnen draaien.

 

Echter ben ik van mening dat KPN anno 2020 een normaal "open” device moet (kunnen) leveren die meer dan 10 vaste ip-adressen aan kan.

 

Hoor graag welke mogelijkheden hier in zijn.

Gr. Robert

 

icon

Beste antwoord door Nick83 27 February 2020, 12:08

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @RoBo_1 , KPN moet niets dan alleen een internetsignaal afleveren volgens de afgesproken snelheid op 1 bekabeld aangesloten computer.

KPN hoeft theoretisch slechts een modem te leveren voor een internetsignaal, maar KPN levert een combinatie van modem/router/switch en dat type werkt voor 99,9% van de klanten gewoon goed.

Dus als je graag meer mogelijkheden wilt kun je eigen aanvullende apparatuur kopen die wèl aan je wensen/eisen voldoet.

 

@JanD De Experiabox V9 beschikt dus over een Bridge functionaliteit?

Reputatie 7
Badge +24

@JanD De Experiabox V9 beschikt dus over een Bridge functionaliteit?

Nee. Maar dat heb je ook helemaal niet nodig. Je kunt er gewoon een tweede router achter zetten. Dat heb ik al jaren. Pfsense op een oude pc. Met zo ongeveer oneindige mogenlijkheden.

Je kunt de Experiabox tegenwoordig ook redelijk 1voudig vervangen door een (eigen) Fritzbox, alhoewel telefonie dan nog niet werkt. Maar dat zal zeer binnenkort waarschijnlijk ook verandering in komen.

Als je nog wat meer bedreven bent met de techniek, dan zijn er zelfs nog meer mogenlijkheden. Kijk hier maar eens:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

@JanD De Experiabox V9 beschikt dus over een Bridge functionaliteit?

Hallo @RoBo_1 , nee, maar je kunt er wel eigen apparatuur achter hangen met de juiste instellingen. Maar zo te lezen ben jij een kenner, dus voor jouw geen probleem toch?

 

Oke, bedankt voor de hulp en tips, ga ik het via die weg proberen.

Bedankt.

Graag gedaan:relaxed:

Reageer