Beantwoord

Meerdere IP-adressen voor gebruik Proxmox cluster

  • 21 October 2023
  • 16 reacties
  • 207 keer bekeken

Reputatie 2

Hoi,

 

Ik gebruik thuis een server rack waarin ik een Proxmox cluster draai. Ik zou graag willen weten of het gebruik van meerdere ip adressen mogelijk is bij KPN. Mijn glasvezel verbinding word binnenkort opgeleverd, dus ik wil nu uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Ik denk dat ik dan wel aangewezen ben op een zakelijk abonnement? Wie kan mij de mogelijkheden vertellen? 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 21 October 2023, 21:35

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Neem eens contact met ons op via 0800-0403, een vast IP en een reeks van meer dan 1 zijn zeker mogelijkheden welke KPN zakelijk aanbiedt. Het is ook een optie om langs een van onze zakelijke KPN XL winkels te gaan. 

Reputatie 5
Badge +5

Als u een publieke webserver draait, is het anno 2023 nog steeds vereist om IPv4 adressen te gebruiken om voor iedereen bereikbaar te zijn. Dan bent u aangewezen op een zakelijk abonnement. 

Als het voor eigen gebruik is kunt u eens naar IPv6 kijken, het aantal externe IP adressen is alleen beperkt door de firewall firmware van de KPN router  en vrijwel onbeperkt (2**64 )  als u een eigen router gebruikt. Adressering ziet er complex uit, maar voor de rest werkt het vrijwel net zo als u gewend bent,  alleen geen port forwarding meer nodig.

 

 

Mogelijke oplossing om zonder extra ip's te werken maar met poorten: Nginx Proxy Manager eventueel in combinatie met Pi-Hole.

Proxmox installatie scripten: https://tteck.github.io/Proxmox/ onder server- networking en ad blockers - dns

 

 

Reputatie 2

Mogelijke oplossing om zonder extra ip's te werken maar met poorten: Nginx Proxy Manager eventueel in combinatie met Pi-Hole.

Proxmox installatie scripten: https://tteck.github.io/Proxmox/ onder server- networking en ad blockers - dns

 

 

Ik heb echt meerdere ip adressen nodig.

Nginx Proxy Manager is idd een mooie tool daar maak ik ook gebruik van.

Ja ik zelf al eens gedoneerd. Zijn handige scripts!

Dankjewel voor je info. :) 

Reputatie 1

Waarom had je perse meerdere ip-adressen nodig dan? Meerdere servers bereikbaar maken op een enkel ip-adres kan bijvoorbeeld ook met een reverse proxy.

Reputatie 2

Waarom had je perse meerdere ip-adressen nodig dan? Meerdere servers bereikbaar maken op een enkel ip-adres kan bijvoorbeeld ook met een reverse proxy.

 

Ik draai nodes voor o.a. blockchain validatie. Voor een bepaald project kan ik maximaal 8 servers per ip draaien.

Reputatie 7
Badge +8

Waarom had je perse meerdere ip-adressen nodig dan? Meerdere servers bereikbaar maken op een enkel ip-adres kan bijvoorbeeld ook met een reverse proxy.

 

Ik draai nodes voor o.a. blockchain validatie. Voor een bepaald project kan ik maximaal 8 servers per ip draaien.

Neem een zakelijk abonnement af, of neem een (virtuele) server in een datacentrum. 

Reputatie 7

Waarom had je perse meerdere ip-adressen nodig dan? Meerdere servers bereikbaar maken op een enkel ip-adres kan bijvoorbeeld ook met een reverse proxy.

Ik draai nodes voor o.a. blockchain validatie. Voor een bepaald project kan ik maximaal 8 servers per ip draaien.

Kan dat dan niet met IPv6 want dan heb je miljarden IP adressen tot jouw beschikking.

Reputatie 2

Is een zakelijk abonnement ook mogelijk zonder KVK nummer?

Is een zakelijk abonnement ook mogelijk zonder KVK nummer?

Nee @iAddicted 

Reputatie 2

Waarom had je perse meerdere ip-adressen nodig dan? Meerdere servers bereikbaar maken op een enkel ip-adres kan bijvoorbeeld ook met een reverse proxy.

Ik draai nodes voor o.a. blockchain validatie. Voor een bepaald project kan ik maximaal 8 servers per ip draaien.

Kan dat dan niet met IPv6 want dan heb je miljarden IP adressen tot jouw beschikking.

heb ik dan met een KPN consumenten lijn wel meerder ipv6 adressen?

Reputatie 7
Badge +24

heb ik dan met een KPN consumenten lijn wel meerder ipv6 adressen?

Ja. Een heel blok.

Reputatie 2

heb ik dan met een KPN consumenten lijn wel meerder ipv6 adressen?

Ja. Een heel blok.

ipv6 is nieuw voor mij. Een heel blok bestaat uit?

 

Reputatie 7

heb ik dan met een KPN consumenten lijn wel meerder ipv6 adressen?

Ja. Een heel blok.

ipv6 is nieuw voor mij. Een heel blok bestaat uit?

2 tot de macht 80 IPv6 adressen.

Dat is dus voldoende om elke zandkorrel onder de fundering van jouw woning van een IPv6 adres te voorzien.

Reputatie 2

Dit zal ook wel werken op een udm pro se neem ik aan? Ga uit van wel. Zou wel apart zijn als dat niet zo zou zijn. Totaal geen ervaring met ipv6…

Reputatie 7

Dit zal ook wel werken op een udm pro se neem ik aan? Ga uit van wel. Zou wel apart zijn als dat niet zo zou zijn. Totaal geen ervaring met ipv6…

Het zou raar zijn als dit niet zou werken op een UDM SE.

Reageer