Beantwoord

Melding laptop: onbeveiligde Wifi van Experia V9

  • 15 February 2023
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb wel WiFi op telefoons maar niet op beveiligde werk laptop: geeft melding onveilige WiFi, hoe pas ik dit aan? / Experia Box V9

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 February 2023, 14:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op http://192.168.2.254, lukt dat?

U kunt deze box ook omruilen voor een nieuwer model ... als u dat zou willen ... het maakt voor de veiligheid van WiFi op zich niets uit.

Dank, het is nog niet gelukt, ik ga ook contact opnemen met It beheer werk.. 

Hoi @Maartjewifi ,

Ik raad aan de V9 een reset te geven:

In principe kan de V9 geen onbeveiligd netwerk uitzenden( m.u.v het niet meer werkende KPN Fon), dus waarschijnlijk is er iets in achterliggende instellingen in de war.Een reset lost dit vaak op.

Reputatie 7
Badge +24

De v9 kan volgens mij nog op WPA ingesteld worden/zijn. Dit word tegenwoordig als onveilig gezien. WPA2 is tegenwoordig de norm. Dat kan de v9 ook. Maar dat moet dan ingesteld worden.

Na een reset staat die ook wel op WPA2 denk ik.

Hoi @Nick83 ,

V9 kan naast WPA en WPA2 ook op WEP.

Na een reset staat een V9 op WPA2 AES+TKIP, dit zou dan eigenlijk aangepast moeten worden naar WPA2 AES.

Reputatie 7
Badge +24

WEP is al helemaal uit de steentijd 😁

Klopt helemaal @Nick83 😅

De V9 is uberhaupt gewoon echt wel oud, maar wel oerstabiel.Enige echt merkbare verschil is denk ik toch wel wifi, maar met Superwifi er achter nog steeds een prima ding zonder eventuele bugs van de box 12.V9 heeft in ieder geval wel gewoon IPv6.