Beantwoord

Migratie van koper naar glas, kan geen monteur plannen?

  • 2 July 2023
  • 36 reacties
  • 317 keer bekeken

Reputatie 1

Al jaren klant van KPN met alles. Ga nu over naar glasvezel. Migratie zou 4 juli zijn, er staat nu online 11 juli. Ik heb een meterkast buiten mijn appartement in de hal. Daar zit het witte kastje. 

Er moet nu een kabel naar binnen naar mijn modem. Ik heb nog niets ontvangen van kpn, er zou een gratis monteur komen, kan ik niet boeken. Alleen voor €75. Kan met niemand contact krijgen. 

Geen idee dus. Op jullie website is alles nogal onduidelijk en de helpdesk stuurt mij van het kastje naar de muur. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 July 2023, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 1

Ja, nog steeds geen stopcontact. Electraman is druk. Kan nog niet de lucht in helaas. 
gr Nora

Reputatie 5
Badge +6

Hai Erwin,

Er is nu de beste ethernetkabel getrokken van mijn meterkast naar mijn woonkamer. We wachten nog op een af/aansluit inbouwkastje.

Ik denk niet dat de kpn medewerker het voor elkaar had gekregen met zijn te korte plastic trekveer. Het was lastig om er doorheen te komen.

Er ligt ook n nwe coax.

ik krijg nu weer mail van kpn dat alles werkt en dat ik ns met aansluiten van glasvezel moet beginnen.

MAAR: Ik heb nog steeds geen stopcontact. Dat wilde de monteur niet doen, mijn woningbouwvereniging ook niet.

mijn nwe abonnement kan dus nog niet ingaan. Hoop deze week een elektricien te ontvangen die een stopcontact plaatst…. Wordt vervolgd

Dat wilde de monteur niet doen, mijn woningbouwvereniging ook niet

@lobstertje 

Ps mocht de monteur dit niet volgens de recente richtlijnen die kpn nav NEN3140 hanteerd of wilde hij dat niet om andere redenen? Ik ben even benieuwd...

Reputatie 1

Ik heb in de meterkast geen hoofdaansluiting of stop. Dus hij mocht het niet doen.

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb in de meterkast geen hoofdaansluiting of stop. Dus hij mocht het niet doen.

Ok helder, jammer maar hopelijk lukt het als nog iets te regelen.!

Reputatie 1

Dat gaat lukken, sta in de planning

Reputatie 1

@Erwin_ 

kan ik een V 12 modem krijgen. Bij mijn betonnen muren zal hij beter ontvangen. 
is ervaring verderop in appartementen. 

Hoi @lobstertje . Als jij nu een v8 hebt, kan dat zeker. 

Ik ga voor je kijken.

Maar volgens mij loop ik achter de feiten aan. Ik zie al een omruil. Klopt dat?

Reputatie 1

Ja! Heb telefonisch iets geregeld. 
heb vandaag nw modem aangesloten. 
helaas loopt op tv de gesproken tekst niet meer synchroon met het beeld 

🤓

Reputatie 7
Badge +10

In het menu van de TV-ontvanger. Zet de ontvanger eens terug naar fabrieksinstellingen.

Reputatie 1

Ik heb wat instellingen aangepast. Gaat stukken beter. 
dank!!