Beantwoord

Mijn camera app gaat niet automatisch over van wifi naar 4G

  • 19 April 2023
  • 16 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik heb een camera app op mijn telefoon die automatisch van wifi naar 4G moet gaan.

Dit doet hij niet, ik heb al een nieuw simkaartje gekregen van KPN  en nog werkt het niet.

Als ik de app installeer op de tel. Van mijn dochter of man of van wie dan ook, dan werkt hij bij hun wel..doe ik mijn simkaartje in de telefoon van hun, dan werkt het ook..doe ik hun simkaartje in mijn telefoon. Werkt de app ook..van wifi naar 4G.

Doe ik mijn simkaartje weer in mijn eigen telefoon  werkt hij weer niet, rarara hoe kan dit?

Ik kan verder gewoon internetten etc..maar bij mijn camera pakt hij 4G niet..

Waar ligt dit aan?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 27 April 2023, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Mob.tel. is een Samsung A71 en simkaart van KPN

In de camera zelf zit ook een simkaartje van KPN

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ine Compen en welkom op het forum! Gek dat het alleen op jouw toestel niet werkt, wel fijn dat je allerlei zaken al getest hebt! 

Gezien het alleen op jouw toestel speelt, heb je deze al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt? Zo ja, probeer dan ook een fabrieksreset van je toestel. Maak wel eerst een back-up van al je gegevens (hoe je dit doet staat ook op de resetpagina aangegeven), zo kun je alles meteen weer overzetten. 

Lukt het dan wel? 

Waarom een fabrieksreset als het simkaartje van wie dan ook,  het wel doet in mijn telefoon, camera schakelt dan gewoon over naar 4G als ik wifi uitzet of buiten het dorp ben..

En, ik ben bang dat ik alle gegevens kwijt raak, ik ben daar niet zo handig in

Ik heb wel alles overgezet op mijn oude telefoon, zelfs daarop doet hij het niet..toen maar weer alles teruggezet op telefoon die ik nu gebruik

Reputatie 7
Badge +17

Ah ik lees het nu, excuses! Het gaat dus echt alleen mis met de combinatie van jouw simkaart + jouw Samsung A71 (en je oude toestel). 

Wat gebeurt er dan precies als je naar 4G gaat? Krijg je een foutmelding in de camera app, of is er helemaal geen beeld te zien? Kun je ook vertellen om welke app het precies gaat? Ik hoor het graag! 

 

 

Als ik mijn wifi uirzet..de camera valt dan uit en krijg een melding dat hij niet online is

Om het ff helder te krijgen;

1. Je hebt een losse camera met daarin een simkaart.

2. Deze camera maakt verbinding met jullie wifi netwerk thuis of met een hotspot op je telefoon?

3. Als jij de wifi op je telefoon uitschakelt verliest de camera de verbinding met het internet, terwijl deze over moet springen naar 4g?

4. bij je man en dochter werkt alles zoals verwacht, behalve op jouw telefoon?

 

Aangezien het bij je man en dochter werkt en bij jou niet lijkt het eerder een instelling op je telefoon, sim of camera, ook is het wel vreemd dat de camera (app?) Offline gaat als jij de wifi op je telefoon uitzet?

 

Wat meer gedetailleerde informatie zou zeker helpen...

 

Reputatie 7
Badge +24

Een camera app... wat verstaat u daar eigenlijk onder? Wat is dat voor app? Maakt u daar foto's mee? Of filmpjes? Wat heeft dat dan met WiFi te maken?

Is een 4G bewakingscamera voor bewaking van mij paardjes, voor in de stal.

Als ik niet thuis ben  dat ik dan ook op een ander mijn paardjes in de gaten kan houden als ze moeten veulen..daar heb ik hem voor.

In pricipe kan ik hem.overal neer hangen..maar lndat hij maar niet naar 4G wil, kan ik niks zien op stal als il niet thuis ben.

"CamHipro" app

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Uw man en dochter hebben ook allemaal een KPN abonnement?

Is een 4G bewakingscamera voor bewaking van mij paardjes, voor in de stal.

Als ik niet thuis ben  dat ik dan ook op een ander mijn paardjes in de gaten kan houden als ze moeten veulen..daar heb ik hem voor.

In pricipe kan ik hem.overal neer hangen..maar lndat hij maar niet naar 4G wil, kan ik niks zien op stal als il niet thuis ben.

"CamHipro" app

Kan het niet zijn dat er een pincode op de simkaart staat en dat de camera daarom niet over springt?

 

Waarom doet hij het dan wel met het simkaartje van mijn dochter, mijn man, in.mij. telefoon?

En als ik mijn simkaartje in hun telefoon doe..dan werkt de app en mijn camera wel. Zowel wifi en op 4G.

Het is gewoon heel raar..waarom het niet werkt..combinatie mijn tel..met mijn simkaartje..iedereen vindt het raar en snapt er niks van...

Reputatie 7
Badge +17

Hebben je man en dochter ook een abonnement van KPN @Ine Compen of zitten die bij een andere provider? 

Als zij ook bij KPN zitten kan het bijna niet bij ons vandaan komen. Ook omdat je al een nieuwe simkaart hebt en het in andere toestellen met jouw simkaart wel goed gaat. 

Dan zou het wellicht een idee zijn om contact met CamhiPro op te nemen. Links hebben ze opties om contact met hen op te nemen (blauwe icoontjes). Ze geven wel aan dat het even duurt voor je contact met hen krijgt en het zal waarschijnlijk in het Engels zijn. Je kunt dus eventueel ook contact opnemen met de winkel waar je de camera hebt gekocht. Wellicht hebben die nog tips/ideeën.

Mijn man heeft ook kpn en mijn dochter van tele2

CamHipro zegt dat de camera goed is..hij doet het ook gewoon..hij geeft bij hun ook aan dat hij online is..alleen mijn telefoon schakelt bij de camera niet over naar 4G..

Eerlijk gezegd..niemand weet het op te lossen..er hebben al zoveel mensen naar mijn telefoon gekeken..naar alle instellingen etc..en het lukt niet..

Reputatie 7
Badge +17

Ja mij is het ook een mysterie. 😓 Zeker gezien het met andere toestellen/simkaarten wel werkt. Net alsof de combinatie van jouw toestel + simkaart niet lekker loopt, alleen geen idee waarom dat zo is. 

Ik ben bang dat ik dus ook door mijn ideeën heen ben. 😕