Beantwoord

Mijnmodem niet bereikbaar

  • 12 July 2021
  • 14 reacties
  • 412 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Oorzaak gevonden: ik  gebruikte OpenDNS als DNS-server, en dan wordt de modem niet gevonden. Met 192.168.2.254 als DNS gaat het goed.


Ik heb dan nog wel de V10a, niet de V12, maar bij mij staat de dns al naar 192.168.2.254.

Helaas is dan de gui nog steeds niet bereikbaar. Op mijn pc komt die met een 404 als ik https gebruik, en met het inlog scherm als ik http gebruikt. Alleen kun je op de login knop drukken tot je een ons weegt, maar verder gaat die niet.

Op onze laptop gaat die meestal wel door, vreemd….

 

icon

Beste antwoord door Nick83 21 July 2021, 12:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@JWBokx En als je direct naar mijnmodem.kpn gaat?

Reputatie 4
Badge +2

@Denise_Die link doet bij mij niets:

Zover ik weet is het modem nog niet overgezet naar kpn firmware?

Als ik de http://192.168.2.254 gebruik komt het inlogscherm met telfort logo, maar logt niet in.

Ook op de laptop werkt het niet meer, voorheen kreeg ik een niet veilig bericht met een link om toch door te gaan. Maar dat lukt nu ook niet meer. Het eerdere genoemde certificaat verhaal denk ik dat nu strenger behandeld wordt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @JWBokx, dat is wel merkwaardig. Werkt je internet verder nog wel?
Kun je het anders eens met een andere browser proberen? En ik begrijp dat het vanaf de andere computer (laptop) wel werkt?

Reputatie 4
Badge +2

@ThomasHet internet werkt prima verder. Op de laptop werkt het nu ook niet meer. De browsers geven geen mogelijkheid meer om ondanks de waarschuwing over het onveilig zijn van de site toch door te gaan.

Nog even geprobeerd op mijn mobiel (android chrome als browser) daar werkt het nog wel. Zonder melding dat het onveilig zou zijn….

Is er al zicht op wanneer die overgezet wordt naar KPN firmware?

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is balen, je zou nog kunnen proberen je modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar daarna moet je dan alle instellingen ook weer opnieuw aanpassen. Een herstart zou ook nog kunnen helpen.
Helaas heb ik geen zicht op wanneer jouw aansluiting omgezet wordt maar dat zou niet héél lang meer moeten duren. Zodra je omgezet wordt krijg je daar nog bericht over!

Reputatie 7
Badge +20

@JWBokx is het met de herstart of reset nog gelukt je modem te bereiken?

Reputatie 4
Badge +2

@Thomas nee helaas heeft het niets geholpen. Nu alleen nog via mijn mobiel bereikbaar. Terwijl die chrome browser toch up to dat zou moeten zijn. De enige hoop op verbetering is de overgang naar de kpn firmware denk ik. Ik heb het gelukkig niet vaak nodig, maar hou graag de wifi toegang zo beperkt mogelijk dus moet ik er wel eens iemands telefoon toevoegen.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @JWBokx, hier is gelukkig sinds kort een oplossing voor. Normaliter is dit een kwestie van afwachten maar als je de snelheid van je abonnement aanpast word je automatisch ook overgezet op de nieuwe techniek.
In jouw geval zou je er voor kunnen kiezen de snelheidsupgrade op te zeggen en even later opnieuw te bestellen of een andere snelheidsupgrade te nemen. Je wordt dan vanzelf overgezet.

Reputatie 4
Badge +2

@Thomas Dat is een goeie. die probeer ik vanavond.

Reputatie 4
Badge +2

Gisteren de snelheidsupgrade uit gezet. Vannacht is de nieuwe KPN firmware er op gekomen.

Was even puzzelen voor het wachtwoord, dan maar fabrieksreset van modem gedaan.

Dan kon ik het ww op de sticker gebruiken. Nu is het omgekeerd aan voorheen, op de laptop en pc kan ik er nu in. Op mijn mobiel niet meer. Maar dat is minder belangrijk, het scherm is op mijn mobiel nagenoeg niet te lezen en steeds vergroten en verschuiven werkt niet echt.

Dus nu weer alle instellingen terug zien te zetten.

Vanmorgen de snelheidsupgrade weer aangezet. Dus zal morgen wel weer actief zijn hoop ik.

Ik hoop dat ik dan niet weer een fabrieksreset hoef te doen?

Reputatie 7
Badge +20

Ah kijk, dat is in ieder geval al weer wat vooruitgang!
Na de snelheidsupgrade hoef je geen reset meer uit te voeren!

Reputatie 4
Badge +2

Wat kan er aan de hand zijn als de pagina goed laad, maar de login knop niets lijkt te doen?

Op de laptop gaat die dan wel door, maar op mijn pc niet.

Verschillende browsers geprobeerd, maar blijft zelfde.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u eens een incognito tabblad geprobeerd? Dan weet je namelijk zeker dat alle cookie historie en zo weg is. Of beter gezegd: niet meespeelt. 

Reputatie 4
Badge +2

@Nick83 Dat is de oplossing inderdaad! Dank u.