Beantwoord

Modem hapert door twee ‘slimme’ apparaten

  • 8 July 2020
  • 2 reacties
  • 100 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben druk in de weer met een nieuw slim product in huis: de Hue-lampen van Philips. Onderdeel van dat systeem een kastje dat met een kabeltje aan het modem verbonden dient te worden. Daar zit voor mij een probleem.

 

Toen ik de bridge met onze Experia Box V8 verbond, viel vrijwel direct de wifi uit. Ik snapte niet waarom en ben gaan proberen. Ik merkte dat de Hue-bridge en het kastje van onze slimme thermostaat Tado niet tegelijk aan het modem kunnen hangen. Onhandig, want dan kun je maar één van de twee systemen gebruiken.

 

Als leek denk ik: kan het zijn dat het modem simpelweg te oud is voor twee van zulke ‘slimme’ - en blijkbaar veeleisende - producten? De V8 is immers al wat jaartjes oud. Inmiddels heb ik al allerlei trucs uitgehaald, waaronder het uitvoeren van een reset.

 

Kent iemand op dit forum het probleem?

 

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

 

Eric

icon

Beste antwoord door Lisa 11 July 2020, 18:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Eric1992 Welkom hier op het KPN Forum! Wat leuk dat je je thuisnetwerk smart aan het maken bent. :nerd:
Om je beter te kunnen helpen, ben ik benieuwd of ik je goed begrijp. 
Je hebt momenteel de slimme thermostaat aangesloten op de V8. Als je de Hue-Bridge aansluit, geef je aan dat de wifi uitvalt. Valt de wifi overal uit of bedoel je dat de wifi wegvalt voor de Slimme thermostaat? Omdat je aangeeft dat je de systemen niet tegelijkertijd kunt gebruiken.  

Ik hoor graag van je en denk graag met je mee. :blush:

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!:open_mouth:

Reageer