Beantwoord

Modem wil niet herstellen, oude netwerken blijven zichtbaar na een reset

  • 22 October 2021
  • 5 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik heb geprobeerd mijn modem te hard-resetten, maar de lampjes springen heel snel aan en ik vind nog steeds oude netwerken die ik heb aangemaakt binnen mijn modem. En nu kom ik ook helemaal niet meer mijn modem portal helemaal niet meer in, ondanks dat ik het wachtwoord invoer dat op de achterkant staat. Ik wil hem hardresetten omdat ik mijn extra netwerken kwijt wil en het tweede superwifi punt krijg ik niet aan de praat ondanks verschillende dingen die ik heb geprobeerd.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 24 October 2021, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@michaelzon Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet goed lukt om je Experiabox een harde reset te geven. Hoe voer je de reset precies uit? 

En had je voor het installeren van de Superwifi ook ons topic over Superwifi al gevonden? 

Reputatie 7
Badge +10

Welk modem is dat? Grote kans dat de wifi daarvan uit staat omdat er Superwifi’s aan hangen? Of  jet want je zegt nog oude netwerken te zien. V10a of een Box12 heb je dan zeker?

 

Je modem kan ook (oude) netwerken steeds terug vragen uit het KPN systeem. Dan springt het na reset van de standaard ssid naar jouw oude ssid.

Als je de boel wil herstellen, verbind bekabeld aan je modem. Dan heb je met wifi ff niks te maken en kun je op je modem inloggen.

Als via wifi verbinden met je modem niet lukt, maar met je Superwifi wel. Ook dan kun je via 192.168.2.254 inloggen op je modem. Of accepteert hij het admin password niet?

@Rutger_ ik heb de modem gereset door voorzichtig een paperclip in het gaatje ‘reset’ te hebben gedrukt en deze ingedrukt totdat ‘power’ rood is gaan branden.

@DennisA78 Ik heb een kpn box 12. Toen ik de reset deed was er volgensmij 1 superwifi punt verbonden met de modem. Maakt dat uit voor de reset?

Momenteel, als ik naar http://192.168.2.254/ ga wil hij de pagina niet openen. Dus kan nu even niet zien of het enkel het admin password is dat ie niet accepteert.

Groetjes michael

Reputatie 7
Badge +10

Dan is de reset wel goed gegaan. Nee een superwifi aangesloten laten is niet persee een probleem. 

Maar wat je wil weten is, welke wifinetwerken zijn er nu in de lucht, en met welke ben je verbonden?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@michaelzon Helder, ik zie dat @DennisA78 goede vragen stelt, zou je deze kunnen beantwoorden?Â