Beantwoord

Monteur heeft een kastje voor vloerverwarming en CV meegenomen, hoe krijg ik deze terug?

  • 13 December 2021
  • 8 reacties
  • 217 keer bekeken

Ongeveer 2 weken geleden is er een monteur bij ons thuis langs gekomen omdat wij zijn overgestapt van ziggo naar KPN. De monteur was erg aardig en behulpzaam. Alles was binnen No time geïnstalleerd en werkt tot heden na behoren. Echter zijn wij er achter gekomen dat de monteur een bepaald kastje (modem) heeft meegenomen. Dit kastje maakt verbinding met onze vloerverwarming en centrale verwarming. U kunt het probleem nu al raden, wij zitten nu bijna 2 weken zonder verwarming. Inmiddels al 5 a 6 keer telefonisch contact gelegd met KPN en krijg het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd worden. Er zijn verschillende meldingen gemaakt en er is een klacht ingediend maar telkens word er gezegd en word binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen. En zoals je al kan raden is er  nooit contact opgenomen met mij of mijn partner met als resultaat dat er tot heden niks veranderd is aan de situatie. Telkens word er gezegd we zijn er druk mee bezig alleen ze weten niet welke monteur er langs is geweest en waar het kastje is gebleven. Niemand weet waar het kastje is gebleven waardoor wij hier nu de dupe van zijn. Ik heb contact gelegd met het bedrijf die dit kastje heeft geïnstalleerd tijdens het bouwen/opleveren van onze nieuwbouwwoning. Zei kunnen een nieuw kastje bestellen en laten installeren alleen wie betaald deze kosten?? In mijn ogen KPN of de servicemonteur maar kan ik deze factuur gewoon opsturen of hoe gaat dit in zijn werking? Of heeft iemand anders ideeen? Alle hulp is welkom want wij zitten met onze handen in het haar 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 December 2021, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi, welkom op het forum.

Heeft de monteur dan niet het verwarmingssysteem met de wifi van het nieuwe kpn-modem verbonden?

Reputatie 7
Badge +10

Of dat wel of niet is gebeurd, is nog geen reden spullen van een klant mee te nemen.

…..alleen ze weten niet welke monteur er langs is geweest…

Vreemd dat niet bekend is welke monteur er langs is geweest.  Bij werkzaamheden wordt toch een administratie bijgehouden waar en welke monteur bij wie werkzaamheden uitvoert.

Misschien zou je aangifte bij de politie kunnen doen van “diefstal”??
En het verbaal naar KPN sturen.  Misschien wordt er dan sneller gereageerd??

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van dat kastje?

Reputatie 7
Badge +10

 

…..alleen ze weten niet welke monteur er langs is geweest…

Vreemd dat niet bekend is welke monteur er langs is geweest. 

 

Natuurlijk kan dat. Als je als klant belt en klaagt over een monteursbezoek, kan die info er heus wel bijgezocht worden. De opdracht van de monteur is terug te zoeken en daarmee kan er een klacht worden ingedient die bij de teammanager van de betreffende monteur terecht komt. Die gaan overleggen, teammanager belt met klant, en als het apparaat al bij het afval ligt zal de teammanager een nieuwe moeten vergoeden

Los van of er opzet in het spel was. Kan per ongeluk gegaan zijn bij het netjes achterlaten van de werkplek. Moet gewoon netjes opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +10

 

…..alleen ze weten niet welke monteur er langs is geweest…

Vreemd dat niet bekend is welke monteur er langs is geweest. 

Natuurlijk kan dat. Als je als klant belt en klaagt over een monteursbezoek, kan die info er heus wel bijgezocht worden.

Des te kwalijker dat het dan juist niet gebeurt, zelfs niet na 5-6 keer bellen met KPN.
(Info uit eerste reactie).

Dat is nu typisch de “service” van KPN.  Ik lees eigenlijk niet anders op het forum.

Of de monteur dat per ongeluk heeft meegenomen, doet eigenlijk niet eens ter zake. De klant wordt hiermee geconfronteerd, geen navraag, geen oplossing, men komt afspraken niet na dat er terug gebeld gaat worden, niets.  Men stuit alleen tegen “kastje muur” gedrag van KPN.

Juist daardoor kan men het voorval aanmerken als “onrechtmatig toe-eigenen” van goederen door een monteur. Kan men om die reden ook aangifte doen. (En intrekken als het wordt opgelost).

Reputatie 7

Wat voor regelsysteem heb je? Lijkt mij erg sterk dat je nu compleet in de kou zit,.. Een cv installatie mag zeker niet enkel afhankelijk zijn van het internet en behoort ook zonder internet afzonderlijk te kunnen werken. Moeten we denken aan een Honeywell Evohome of een Tado systeem bijv? 

Daarnaast wel heel erg slecht dat een monteur zomaar een bepaalde regelunit meeneemt, het kan gebeuren maar komt niet aan eigendom als je er geen verstand van hebt of buiten de installatiewerkzaamheden valt. 

Dit soort zaken moet gewoon direct geëscaleerd worden,... Geen andere afdeling raadplegen met een werkvoorraad van 5 werkdagen. Schiet niet op,... Kpn moet gewoon in de telefoon kruipen, direkt de monteurslogboeken raadplegen de betreffende teamleider achter de kont aanzitten en hem die 'afvalberg' laten uitzoeken.

Is er wel een controle geweest na opleveren van de installatiewerkzaamheden? Zoiets zou lijkt mij ook zeker wel moeten opvallen,.. 

Hoi @Elmar91 . Welkom op het forum.

Wat een vervelend gedoe. Hier gaan we vast uitkomen.  Ik wil graag meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?

@Elmar91  Heb je mijn hulp nog nodig?