Beantwoord

N300A: CheapConnect CLI meesturen voor uitgaande gesprekken niet mogelijk?

  • 18 September 2022
  • 10 reacties
  • 192 keer bekeken

Even een vraagje: ik heb een Gigaset N300A voor het bellen via de vaste KPN-lijn, i.c.m. mijn Omada ER605 router (i.p.v. de Experia Box). Die gebruik ik i.c.m. analoge Gigaset C530HX handsets. Bellen doe ik nu nog via de vaste KPN-lijn, zowel inkomend als uitgaand.

Nu zou ik graag alle uitgaande telefoontjes via een VoIP-aanbieder als CheapConnect willen laten lopen (dus alleen nog de inkomende gesprekken via de KPN-lijn). Zo te lezen moet dat kunnen met de gratis CheapConnect VoIP Trunk.

Ik vraag me echter af of het mogelijk is om in de N300A mijn vaste telefoonnummer in te stellen, zodat die wordt meegestuurd als Caller ID bij de uitgaande gesprekken. Nu lees ik op de site van CheapConnect dat dat mogelijk is (aangezien de CheapConnect VoIP Trunk het meesturen van een eigen CLI ondersteunt).

Het lijkt er echter op dat je dat niet kunt instellen in de beheerderspagina van mijn CheapConnect account, maar dat je dat in je eigen VoIP-centrale moet doen. Op de beheerderspagina zegt CheapConnect daar het volgende over: “Met de keuze voor 'CLI transparant' moet uw centrale de CLI bepalen in het juiste formaat (E164 zonder +).”.

Ik zie echter zo 1-2-3 geen mogelijkheid om dit in te stellen in mijn N300A. Klopt dat? En zo ja, betekent dat dat dit niet op te lossen is..?

icon

Beste antwoord door KeesYagi 19 September 2022, 00:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @oochiewallie @wjb en @Babylonia weten hier veel van, misschien dat zij je kunnen en willen helpen. Ik heb ze even ingeseind.

 

Reputatie 7

Nu zou ik graag alle uitgaande telefoontjes via een VoIP-aanbieder als CheapConnect willen laten lopen (dus alleen nog de inkomende gesprekken via de KPN-lijn). Zo te lezen moet dat kunnen met de gratis CheapConnect VoIP Trunk.

Klopt.

 

Ik vraag me echter af of het mogelijk is om in de N300A mijn vaste telefoonnummer in te stellen, zodat die wordt meegestuurd als Caller ID bij de uitgaande gesprekken. Nu lees ik op de site van CheapConnect dat dat mogelijk is (aangezien de CheapConnect VoIP Trunk het meesturen van een eigen CLI ondersteunt).

Het lijkt er echter op dat je dat niet kunt instellen in de beheerderspagina van mijn CheapConnect account, maar dat je dat in je eigen VoIP-centrale moet doen. Op de beheerderspagina zegt CheapConnect daar het volgende over: “Met de keuze voor 'CLI transparant' moet uw centrale de CLI bepalen in het juiste formaat (E164 zonder +).”.

Je kunt dit instellen op CheapConnect bij "Nummerweergave".

Onderstaand zijn de instellingen van mijn SIP Trunk Account bij CheapConnect.

Bij het instellen zal je op dat nummer gebeld worden om toestemming te geven.

 

Dit SIP Trunk Account gebruik ik voor uitgaand bellen op mijn N300A IP.

 

En daarnaast moet je natuurlijk wel voldoende beltegoed hebben.

Als het alleen om uitgaand bellen gaat dan zijn er goedkopere mogelijkheden, een van de vele dellmont/betamax submerken.

Zo doe ik dat en dan CC voor alleen inkomend.

Reputatie 7

Als het alleen om uitgaand bellen gaat dan zijn er goedkopere mogelijkheden, een van de vele dellmont/betamax submerken.

Bij welke van die goedkopere dellmont/betamax submerken kan je een eigen callerID meegeven?

Als het alleen om uitgaand bellen gaat dan zijn er goedkopere mogelijkheden, een van de vele dellmont/betamax submerken.

Bij welke van die goedkopere dellmont/betamax submerken kan je een eigen callerID meegeven?

Allemaal, voor zo ver ik weet, in den beginne van mijn gebruik wisselde ik nog wel eens wegens wisselende voorwaarden, de prijzen dus.

Maar nu al jaren bij freevoipdeal, 5 nummers, voor 10,- per 3 maanden ( bij niet al te veel gebel naar mobiel ).

Er zijn (nu weer) mooie vergelijkings site’s, mag ik die noemen hier ?

Reputatie 7
Badge +10

Bij welke van die goedkopere dellmont/betamax submerken kan je een eigen callerID meegeven?

Allemaal, voor zo ver ik weet, in den beginne van mijn gebruik wisselde ik nog wel eens wegens wisselende voorwaarden, de prijzen dus.

Zelfde ervaring als @KeesYagi 

Maak o.a. gebruik van VoipBuster en PowerVoip.
Als ik daarmee uitbel krijgen mensen mijn  KPN mobiele telefoon  caller ID
- of - (afhankelijk van wisseling nummer in de accounts), mijn “CheapConnect” telefoonnummer.

Onderstaand zijn de instellingen van mijn SIP Trunk Account bij CheapConnect.

Bij het instellen zal je op dat nummer gebeld worden om toestemming te geven.


Vraag me af hoe jij dat nummer daarin hebt gekregen. Ik heb namelijk alleen de keuzeoptie “CLI transparant” en kan daar verder niets aan veranderen of aan toevoegen:

Iemand die dat verschil kan verklaren?

 

Reputatie 7
Badge +10

Meer bevindingen  m.b.t. de Gigaset N300A  in relatie tot CheapConnect.

(Niet expliciet eerder door mij omschreven, en daardoor mogelijk verwarrend,
maar zelf maak ik geen gebruik van de Gigaset N300A, maar is mijn ervaring met andere VOIP apparatuur  +  3CX  softphone programma).

 

Thanks @KeesYagi, had het niet zo snel daar gezocht, aangezien Prepaid VoIP een andere (en betaalde) dienst is van CheapConnect en ik alleen gebruik wil maken van de (gratis) VoIP Trunk dienst. Maar dat is inderdaad hetgeen ik zocht. Bedankt!