Beantwoord

Na factory reset werkt local access naar 192.168.2.x niet meer, alleen nog naar de Sagemcom router

  • 9 February 2022
  • 10 reacties
  • 103 keer bekeken

na Factory reset werkt local access naar 192.168.2.x niet meer, alleen nog naar de Sagemcom router 

 

Ik moest de Sagemcom factory reset geven omdat access met ww op achterkant router niet werkte. Reset ging feilloos en access daarna ook prima; heb mijn eigen ww moeten kiezen. Werkt allemaal fijn, behalve:

Ik gebruik het locale IP address om in te loggen in locale apparaten, zoals de Raspberry Pi. Helaas werkt dit niet meer.

Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan en how ik dit weer kan herstellen?

 

Bij voorbaat dank.

 

Jacob

icon

Beste antwoord door Nick83 13 February 2022, 09:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Jacob Van Houdt . Heeft die raspberry bij het resetten van het modem misschien weer een nieuwe IP adres gekregen? Kun je die raspberry wel pingen?

Reputatie 7
Badge +24

De apparaten hebben nu waarschijnlijk allemaal een ander ip gekregen. Dat weet u?

Beste Erwin & Nick, Hartelijk dank voor jullie reakties.

Ja, inderdaad, alle apparaten hebben een nieuw local IP address gekregen. De Raspberry ook. Met FING kan ik alle nieuwe addressen zien; ik kan ze allemaal pingen OK, zie bijvoorbeeld:

 

 

maar ik kan ze niet benaderen met het blote local IP address in de browser. Dan krijg ik:

 

Dit geldt voor al mijn local devices, behalve de V12.

Ik moet ergens in de V12 iets kunnen zetten om dit probleem op te lossen, tenminste dat neem ik aan omdat het plotseling begon direct na de Factory Reset van de V12.

 

Jacob.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u alle apparaten al eens opnieuw opgestart? 

Hi Nick83, Had ik nog niet gedaan. Heb ik nu net gedaan, maar helaas, geen verbetering.

Moet ik maar een nieuwe router aanschaffen of werkt dit niet (goed) met mijn KPN abonnenement?

Jacob

Reputatie 7
Badge +24

Ja natuurlijk hoort dit gewoon normaal te werken. Er is ook geen instelling voor ofzo. Ik denk dat u gewoon alles nog een keer moet herstarten. Gebruikt u een switch? Haal die ook ff een paar minuten stroomloos. 

Hoe is dit afgelopen, @Jacob Van Houdt ?

Hallo https://forum.kpn.com/members/erwin-288656, het heeft allemaal niets opgeleverd. Alles herstart, maar geen verbetering. Ik heb nu dus ook de laatste firmware versie van de V12, maar ook dat geeft geen verbetering. Dus, heb ik maar besloten dat ik een nieuwe router moet aanschaffen.

Jacob

Hoi @Jacob Van Houdt . Bedoel je daarmee een eigen router? 

Je hebt gelijk; ik zal KPN om een nieuwe router vragen.

Helaas ben ik nu een paar maanden niet thuis, dus we kunnen deze thread maar beter beeindigen.

Hartelijk dank voor je hulp.

 

Jacob