Beantwoord

Na instellen DHCP-binding (vast ip-adres instellen) Experia Box V10 zie ik de apparaten niet terug, hoe kan dat?

  • 29 June 2022
  • 4 reacties
  • 382 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb in de Experiabox V10 een 8-tal apparaten via LAN-DHCP een vast ip-adres gegeven. Echter na een herstart zie ik deze in de “aangesloten apparaten” niet terug. Het lijkt erop dat de nieuwe instelling niet werkt. Ook na een herstart zie ik nog steeds de oude ip-adressen. Is er iemand op het forum die mij kan helpen hiermee.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door FamilieLam 29 June 2022, 14:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 1

Is inmiddels opgelost. Ik heb de apparaten die een vast ip-adres zouden krijgen de netwerkkabel 1 voor 1 aangesloten en daar waar nodig herstart. Hierna kregen ze het toegewezen vaste ip-adres.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Theo,

De lijst die de v10 laat zien is als het goed is de lijst van ip-adressen die de DHCP-server van het modem aan de apparaten uitgedeeld heeft, en doordat je sommige apparaten met DHCP binding gekoppeld hebt, zal ie ze daar dus niet meer laten zien. Het is dus op zich logisch dat ze niet meer in het lijstje staan.

Reputatie 1

 @Raymondt Ik zie toch echt wat anders. Als ik, zoals in mijn geval, 8 apparaten een vast ip-adres heb gegeven dan staan deze gewoon tussen de lijst “aangesloten apparaten” in het overzicht.  Hierin staan alle apparaten die of wel via LAN of WAN actief zijn met daartussen dus ook de 8 met een vast ip. 

Reputatie 7
Badge +10

Is inmiddels opgelost. Ik heb de apparaten die een vast ip-adres zouden krijgen de netwerkkabel 1 voor 1 aangesloten en daar waar nodig herstart. Hierna kregen ze het toegewezen vaste ip-adres.

De procedure om de lease van oude IP-adressen (welke nog steeds actief zijn) vrij te geven.

Moet men altijd in de gaten houden.
Om het makkelijk te houden zeg ik altijd maar om de betreffende apparaten een keer te herstarten.