Beantwoord

nas server

  • 17 October 2020
  • 6 reacties
  • 273 keer bekeken

Reputatie 1

Harde schijf (seagate, PersonalCloud) is onvindbaar indien rechtstreeks in Experiabox V10 geprikt (ongeacht welke poort). 
In de overige 2 poortjes zijn (Experia) Wifiversterkers geprikt, die elders in het pand staan. Als de NAS in die wifiversterkers geprikt wordt is hij wél in het netwerk vindbaar, maar op beide locaties maakt hij teveel herrie...

icon

Beste antwoord door Paccoboek 25 October 2020, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Paccoboek Welkom op het forum. 

Bijzonder dat je NAS niet te vinden is als hij aangesloten is op de V10. Wellicht dat je nog iets kan hebben aan dit topic. 

Is je vraag aan mij ook hoe het kan dat de NAS onvindbaar is als hij aangesloten is op de V10? 

Reputatie 7

Als.de NAS op de Experia Box is aangesloten, kan je die dan niet zien vanaf via wifi aangesloten apparaten of ook niet vanaf bekabeld aangesloten apparaten?

Reputatie 7
Badge +24

De WiFi versterkers zijn rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Daar zit toevallig niet nog een 2de router tussen?

Reputatie 1

De nas was onzichtbaar voor zowel bekabelde als draadloos aangesloten apparaten. 
Tevens waren de wifiversterkers niet meer zichtbaar in het overzicht van de KPN-thuis-app, terwijl die wel genoemd werden in het overzicht wat ik zag als ik inlogde op de experiabox. 
 

Ik schrijf het bovenstaande zoals je ziet in de verleden tijd, want het probleem is geheel opgelost door… (drumfill)… een andere ethernetkabel tussen de modem en de nas. 
De kabel die ik gebruikte was waarschijnlijk een nul-modem-kabel. 
 

Vraag me niet hoe het kan; profiteer ervan. 
 

Overigens betreft het de v10a, niet de v10. 

Moet ik het topic sluiten, en zo ja, hoe?
 

Reputatie 1

De twee wifiversterkers die overigens rechtstreeks in de v10a waren geprikt verschijnen nu ook weer in het overzicht in de kpn-thuis-app

Reputatie 7
Badge +15

@Paccoboek Super om te lezen dat het al opgelost is en bedankt voor het delen van de oplossing! Het topic sluiten doe ik! 

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben dan kun je altijd weer een topic openen! :)