Vraag

NAS werkt naar een week wordt ik door KPN eruit gegooid.

  • 7 July 2020
  • 39 reacties
  • 620 keer bekeken

Goedemorgen ik heb een vraag, jaren lang heb ik mijn NAS server draaien en kon deze ook altijd vanaf buiten bereiken. Ik ben even 3 maanden weggeweest bij kpn, daarna weer een alles in abonnement. De instellen weer het zelfde in de modem ingesteld als eerst. En krijg nu na een week steeds de melding:

 

English translation below --
* DIT IS EEN ONTVANGSTBEVESTIGING *

Bedankt voor uw melding. Hierbij bevestigen wij dat uw bericht, met het onderwerp "Misbruik van uw internetverbinding 86.86.xxx.xx", door ons is ontvangen.

 

Hoe kan ik dit oplossen of omzeilen?

 

Gr Raymond 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 7

Hoe wil je hem benaderen van buiten? Wat wil je kunnen doen? Heeft de NAS een app voor op de mobiel bijvoorbeeld? 

Soms moet ik onderweg wat gegevens aan kunnen, kon ik eerst ook. De NAS heeft geen mobiele app gebruik altijd een app zoals bijvoorbeeld file Explorer ervoor 

Lijkt me dat je dan het best sftp kunt gebruiken. Dat zou mijn persoonlijke keuze zijn denk ik. Is veilig en lekker simpel 1 poort.

Maar misschien heeft @wjb daar ook nog een mening over?

En dan het externe IP adres invoeren omdat ik hem van buitenaf wil benaderen? Toch? 

Klopt.

Reputatie 7
Badge +25

Dan ben ik nu wel benieuwd of het inmiddels is gelukt @Rvdhogen..?

Na een week lukt het mij nog niet. Want welke poorten moet ik nu hier invullen? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Weer dat ip dat begint met 86.86. Dat kan nooit kloppen.

Weer dat ip dat begint met 86.86. Dat kan nooit kloppen.

Ik vraag het op via what is my ip

Reputatie 7
Badge +25

Weer dat ip dat begint met 86.86. Dat kan nooit kloppen.

Ik vraag het op via what is my ip

Dat is jouw publieke IP-adres, maar dat is niet waar je naar moet forwarden. Dat moet naar je interne LAN-IP van dat apparaat. Dus zoiets als 192.168.2.xx.

Reputatie 7

Weer dat ip dat begint met 86.86. Dat kan nooit kloppen.

Ik vraag het op via what is my ip

Dat is jouw publieke IP-adres, maar dat is niet waar je naar moet forwarden. Dat moet naar je interne LAN-IP van dat apparaat. Dus zoiets als 192.168.2.xx.

Zoals al eerder aangegeven en zelfs door @Rvdhogen ook al een keer zo ingesteld is geweest. :wink:

Weer dat ip dat begint met 86.86. Dat kan nooit kloppen.

Ik vraag het op via what is my ip

Dat is jouw publieke IP-adres, maar dat is niet waar je naar moet forwarden. Dat moet naar je interne LAN-IP van dat apparaat. Dus zoiets als 192.168.2.xx.

En als ik hem met het interne ip forward kan ik hem van buitenaf benaderen? 

 

Reputatie 7

Weer dat ip dat begint met 86.86. Dat kan nooit kloppen.

Ik vraag het op via what is my ip

Dat is jouw publieke IP-adres, maar dat is niet waar je naar moet forwarden. Dat moet naar je interne LAN-IP van dat apparaat. Dus zoiets als 192.168.2.xx.

En als ik hem met het interne ip forward kan ik hem van buitenaf benaderen? 

 

Ja, op een bewegwijzering staat toch ook altijd de bestemming.

Zoals al eerder aangegeven, een port-forwarding verwijst altijd naar het LAN IP adres van het apparaat waar de gegevens naar doorgestuurd moeten worden.

Weer dat ip dat begint met 86.86. Dat kan nooit kloppen.

Ik vraag het op via what is my ip

Dat is jouw publieke IP-adres, maar dat is niet waar je naar moet forwarden. Dat moet naar je interne LAN-IP van dat apparaat. Dus zoiets als 192.168.2.xx.

En als ik hem met het interne ip forward kan ik hem van buitenaf benaderen? 

Ik heb hem nu zo staan met deze poorten, waar nog steeds niets🙁

 

 

Ja, op een bewegwijzering staat toch ook altijd de bestemming.

Zoals al eerder aangegeven, een port-forwarding verwijst altijd naar het LAN IP adres van het apparaat waar de gegevens naar doorgestuurd moeten worden.

 

Reputatie 7

Wat is het LAN IP adres van jouw NAS?

Welke poorten moeten geforward worden?

Plaats eens screenshots van wat je daarvoor ingesteld hebt staan op de v10.

Wat is het LAN IP adres van jouw NAS?

Welke poorten moeten geforward worden?

Plaats eens screenshots van wat je daarvoor ingesteld hebt staan op de v10.

192.168.2.24 is van de nas

Dit zijn de instellingen van de v10 modem

 

Reputatie 7

En welke poorten moeten naar de NAS geforward worden?

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het LAN IP adres van jouw NAS?

Welke poorten moeten geforward worden?

Plaats eens screenshots van wat je daarvoor ingesteld hebt staan op de v10.

192.168.2.24 is van de nas

Dit zijn de instellingen van de v10 modem

 

Misschien is het handig om bij wijze van test eerst eens poort 80 te doen. Dat is gewoon de webinterface, ik neem tenminste aan dat ie dat heeft. Dan kunt u gewoon via de browser op dat ding inloggen. Via http://86.86.***.***/

Ik hoop wel dat je een sterk wachtwoord ingesteld hebt 😉

Het kan wezen dat je doorgestuurd word naar de https variant. In dat geval moet je ook poort 443 forwarden.