Beantwoord

Nefit Easy geen verbinding met Experia V10

  • 30 September 2020
  • 18 reacties
  • 717 keer bekeken

Ik heb bij een klant een Nefit Easy thermostaat met een verbindingspobleem. De Nefit Easy ziet wel het juiste WIFI netwerk maar maakt na invoering van het wachtwoord van de Experia v10 (6 maanden oud) geen verbinding. Dus een rood kruis bij het WIFI symbool op de thermostaat. Nu heb ik al ingelogd op de router en voorzover mijn kennis gaat heb de aanbevolen aanpassingen al eens uigevoerd waaronder; beveiliging naar WPA2 en encryptie naar EAN uit mijn hoofd. 

De thermostaat kan wel contact maken met mijn mobiel als ik hem als hotspot instel. 

Ook een WIFI printer lijkt sinds dezelfde tijd geen verbinding meer te maken met de router. 

Ik kan trouwns met mijn mobiel ook gewoon inloggen op het WIFI netwerk. 

Kan dit aan een update liggen of instellingen in de router? 

Met vr groet, Jesse

icon

Beste antwoord door Nick83 30 September 2020, 08:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Niet echt hoopvol, maar hier staan een aantal checks die helaas niet hebben geholpen maar wel nodig zijn om te proberen. Aangezien de medewerker daar geen antwoord meer kreeg ga ik er vanuit dat het is gelukt.

 

https://forum.kpn.com/internet-9/wifistoring-nefit-easy-449252

 

Zet vooral even de 5ghz uit tijdens het willen verbinden.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer in de v10 het 2,4 GHz netwerk en het 5 GHz netwerk verschillende namen te geven. Heeft u versterkers? 

Reputatie 7

Op welk kanaal staat de 2.4GHz wifi ingesteld?

Zet hem dan op kanaal 1, 6 of 11 als deze op auto, 12 of 13 staat.

Hoi @Jessevlion . Is het nog gelukt met de tips die hier gegeven worden?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik heb van alles geprobeerd zelfs via KPN zij zouden in opdracht van Nefit enkele poorten 5222 en 5223 moeten proberen niks blijkt te werken. KPN is overigens niet thuis! wel monteur willen sturen en voorrij kosten belasten ipv probleem oplossen. wie herkent het of heeft de oplossing.

Reputatie 7
Badge +8

Welk modem van KPN is hier in gebruik. Is dit de v10A toevallig? Dan deze resetten via reset aan de achterzijde. sateprikker erin totdat het modem een klik geeft. 

Na opnieuw opstarten om te zien of dit soelaas biedt.

Experia V10 is in gebruik. Reset al gedaan

Reputatie 7

@J. Van de Ven, Heb je een V10a of een V10 (zonder a)?

@J. Van de Ven Kun je de vraag van wjb beantwoorden? De v10 heeft geen invloed op de werking van jouw nefit.  De v10a zou dat wel kunnen hebben. Daarom is jouw antwoord hierin belangrijk voor verdere analyse. 

Reputatie 7
Badge +24

Deze dus?

Of deze?

 

Hallo, het is de bovenste, op een of andere manier werkt het nu weer, dus ik ben geholpen, was vanwege een reset. thx.

Dat is fijn om te lezen. Hopelijk blijft alles nu stabiel draaien.

Hier hetzelfde probleem. Alleen resetten helpt wel maar na een paar weken weer geen verbinding. Het lijkt met niet echt de bedoeling dat ik elke keer moet resetten. Is er nog een andere optie?

 

Geachte, ik heb dezelfde problemen. Ik laat het gebeuren. Als ik weer eens geen verbinding heb dan blijkt na enige tijd dat de verbinding zich zelf hersteld. dus continu resetten heeft geen nut. Ik vrees dat het wellicht met de WiFi te maken heeft. 

@J. Van de Ven Hoe ver hangt die thermostaat van jouw v10 af? 

Hi Erwin thermostaat hangt in woonkamer en V10 in meterkast. Effectief zit er ca3,5 mtr tussen en een muur 

Het zou kunnen dat er ergens interferentie zit. Je kunt proberen om de wifi manager te doorlopen.  Die kan de kwaliteit van de wifi verbeteren. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm