Beantwoord

Netgear orbi pro mini (sxr30) ipv kpn router

  • 9 September 2022
  • 22 reacties
  • 303 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, 

heeft er iemand ervaring met het instellen van een orbi pro ter vervanging van de kpn router?

Hebben alleen internet en geen tv. 
Alleen de connection requires login ingesteld maar geen internet.
Moet ik ook een VLAN6 aanmaken?

 

Mvg Thijs
 

icon

Beste antwoord door Altivec77 11 September 2022, 09:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk plaatsen van de instellingen die u geprobeerd heeft?

Reputatie 1

Hierbij de instellingen.

password zowel leeg als KPN of kpn gebruikt

 

Reputatie 7
Badge +24

Hierbij de instellingen.

password zowel leeg als KPN of kpn gebruikt

 

Tja, u zou op deze pagina het vlan 6 in moeten kunnen stellen. Die mogelijkheid zie ik niet. Dus het zal zo niet werken. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat staat er eigenlijk in tabblad Advanced?

U zou er een switch tussen kunnen plaatsen die van vlan 6 "normaal" internet maakt. Dan moet het werken.

Reputatie 1

Op de advanced tab kun je een vlan aanmaken en toekennen aan een poort.

 

Reputatie 1

Of moet ik op de lan setup de vlan op 6 zetten

 

Reputatie 7

Ik ben bang dat het op een Netgear Orbi niet mogelijk is om vlan 6 aan de WAN zijde te definiëren.

Dat betekent dat je een switch zal moeten plaatsen tussen de NTU/ONT en de Netgear Orbi om daarmee de communicatie alsnog op vlan 6 te plaatsen.

Zie dit bericht.

Reputatie 1

Dit staat in de handleiding… zie rood

 

Reputatie 7

Heb je dan al gevonden waar je die WAN poort kunt koppelen aan een vlan profiel?

Reputatie 1

Dat kan volgens my hier


maar testen is nu moeilijk omdat kids aan het gamen zijn de de vrouw kijkt Netflix.

morgen vroeg kan ik weer testen

Reputatie 1

Ik zit nog op firmware 4.2.0.122

zie de fix in de releasenotes van de volgende versie. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan volgens my hier


maar testen is nu moeilijk omdat kids aan het gamen zijn de de vrouw kijkt Netflix.

morgen vroeg kan ik weer testen

Aangezien ik hier 4 plaatjes van utp poorten op een rij zie staan denk ik dat dit gaat om de LAN kant. Lokale netwerk dus. Je moet de WAN kan hebben. Dat is maar 1 poort.

Edit: ik zie nu dat dit ding maar 3 LAN poorten heeft?

Reputatie 7

Aangezien ik hier 4 plaatjes van utp poorten op een rij zie staan denk ik dat dit gaat om de LAN kant. Lokale netwerk dus. Je moet de WAN kan hebben. Dat is maar 1 poort.

De linker poort is de WAN poort, de andere drie zijn de LAN poorten. 😏

 

Reputatie 1

Yes de router heeft 3 lan en 1 wan poort. Maar schijnbaar is er een nieuwe versie van de firmware uit (heb ik nog niet geïnstalleerd) die een vlan met pppoe op de wan fixed.

De satellieten hebben 4 lan poorten. Waarvan je 1 poort ook voor de backhaul kunt gebruiken ipv WiFi mesh. Ik heb 3 satellieten staan waarvan er 2 een bedrade backhaul hebben en 1 met een WiFi mesh werkt.

Moet even een moment zoeken voor de firmware update. Stapje voor stapje komen we er wel.

iig alvast bedankt voor de hulp.

 

Reputatie 1

Succes! En dus het werkt!

firmware update was nodig en nu heeft de wan poort vlan6.

thx voor de hulp!

 

Reputatie 7

Heb je ook netjes IPv6 beschikbaar?

Reputatie 1

Nope dat nog niet. 
 

 Als ik dit doe raak in de internet verbinding kwijt… dus nog even kijken wat daarvoor nodig is.

Reputatie 1

Zijn hier instellingen voor die ik moet weten?

protocol, username, password

Reputatie 7

Er moet door de router een DHCPv6-PD verzoek naar de DHCP server van KPN verstuurd worden.

Hoe je dat instelt op zo'n Orbi weet ik niet.

Reputatie 1

Thx ik ga eens kijken of ik het voor elkaar krijg.

Hoi! Heb je (of iemand anders) ipv6 werkend gekregen op de orbi pro mini? Helaas krijg ik het niet werkend. 

Reputatie 1

Heb er een uurtje aan besteed en kreeg het niet voor elkaar. Daarna heeft het stil gelegen.

zal binnenkort eens verder prutsen/zoeken. Maar ipv4 doet het dus iedereen hier in huis is blij.