Vraag

Nieuwe mobiel verbind wel met ene wifi-versterker, niet met tweede

  • 18 November 2020
  • 11 reacties
  • 212 keer bekeken

Mijn zoon heeft sinds enkele dagen een nieuwe mobiel (Huawei Mate 10 pro). Ik heb een Experiabox V10 met 2 bedrade wifi-versterkers. Voorheen had hij geen probleem met de wifi, maar sinds de nieuwe telefoon dus wel. Beneden maakt het toestel zonder probleem verbinding, maar boven, waar de tweede versterker staat, krijg hij geen internet (ziet het netwerk wel, met een sterk signaal, en kan dus ook het wachtwoord invullen, maar zonder resultaat).

Ik heb het volgende al geprobeerd:

  • wifi-versterkers gereset
  • Experia box gereset
  • Netwerk ‘vergeten’ en opnieuw aanmelden
  • Telefoon uit en aan

Ik ben door mijn opties heen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bvd

Michel


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Welke WiFi versterker heeft u? Vierkant wit of zwart?

Ik heb twee zwarte versterkers, bedraad.

 

Badge +19

Gelukkig! Is het alleen die mobiel die niet wil verbinden of nog andere? De Wi-Fi van de v10 is uit neem ik aan.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb twee zwarte versterkers, bedraad.

Boven zou gewoon precies hetzelfde netwerk moeten we en als beneden. Wachtwoord invoeren ofzo zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Kunt u inloggen op http://192.168.2.150?

Gelukkig! Is het alleen die mobiel die niet wil verbinden of nog andere? De Wi-Fi van de v10 is uit neem ik aan.

Ja, op dit moment hebben we alleen problemen met die ene mobiel. En inderdaad is Wifi op de V10 uitgeschakeld, want deze is immers overgenomen door de beide versterkers.

Ik heb twee zwarte versterkers, bedraad.

Boven zou gewoon precies hetzelfde netwerk moeten we en als beneden. Wachtwoord invoeren ofzo zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Kunt u inloggen op http://192.168.2.150?

Klopt, het is hetzelfde netwerk (SSID), en wachtwoord invoeren hoeft ook alleen als ik ‘netwerk vergeten’ heb geselecteerd.

Ik heb een ander IP-adres voor mijn V10: http://192.168.2.254/. Daar kan ik gewoon op inloggen. Het hierboven genoemde adres geeft wel een inlogpagina, maar ik weet het wachtwoord niet. Waar is dit dan van?

 

Badge +19

Voor Wi-Fi heb je niets meer aan de v10. Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) waarvan het blauwe lampje knippert. 

Ok, en als ik dat doe (dat moet wel lukken), wat kan ik daar uitrichten?

 

Ik ben nu ingelogd op de Experia Wifi … maar dan?? Iemand nog een suggestie?

 

Badge +19

Jr kan sowieso zien of en welk apparaat contact heeft met welke versterker.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben nu ingelogd op de Experia Wifi … maar dan?? Iemand nog een suggestie?

Kijken of beide versterkers in het schema staan en welke apparaten met elk punt verbonden zijn. En kun je ze herstarten. Misschien helpt dat.