Beantwoord

Nieuwe WiFi versterkers niet te vinden voor deurbel en voor verlichting

  • 4 March 2022
  • 4 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik heb via KPN twee wifiversterkers aangeschaft en aangesloten.

Nu blijkt dat mijn ringtone (deurbel) ineens het netwerk niet meer kan vinden.

Wat kan ik doen ?

icon

Beste antwoord door Arie Heesterbeek 8 March 2022, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Welkom op het forum @Arie Heesterbeek. Uit je bericht kan ik het niet opmaken, maar ik vermoed dat jouw deurbel alleen gebruik maakt van het 2.4 GHz netwerk en niet van 5 GHz? Wat zegt de handleiding van het apparaat daarover? Onze Wifi versterkers maken gebruik van beide netwerken, die kunnen niet gescheiden worden. Het 5 GHz netwerk heeft een korter bereik dan het 2.4 GHz netwerk, als je buiten het bereik van de 5 GHz bent, kan de deurbel dan wel verbinden?

Goedemiddag,

samen met de helpdesk van KPN heb ik het probleem inmiddels kunnen oplossen.

Had inderdaad te maken met het 2.4 GHz.

Bedankt daarvoor.

Reputatie 7

Goed om te lezen dat het via de collega's is gelukt @Arie Heesterbeek! Weet je ook wat er tijdens dat gesprek precies is gedaan? Jouw oplossing kan voor anderen mogelijk ook de oplossing zijn.

Goedemiddag,

samen met de helpdesk van KPN heb ik het probleem inmiddels kunnen oplossen.

Had inderdaad te maken met het 2.4 GHz.

Ik zie in de ExperiaWifi's de mogelijkheid om een extra WiFi-netwerk aan te maken (dus nog buiten het gastnetwerk om). Dat netwerk heeft dus een andere naam en kan beperkt worden tot alleen 2,4 GHz (of desgewenst ook tot alleen 5 GHz). Het doel daarvan is ondersteuning van deurbellen en andere apparatuur die maar over één soort netwerk kan werken, zoals in dit geval. Volgens mij werkt dat ook met de SuperWifi's.

Is dat de oplossing die je met KPN helpdesk hebt doorgevoerd?