Vraag

Omvormer Enphase en Eufy deurbel aansluiten op TP-link Archer Mr200 Mifi router, hoe doe ik dat?

  • 19 June 2023
  • 1 reactie
  • 59 keer bekeken

Goedemorgen,

Onlangs is mijn nieuwbouwwoning opgeleverd. Vorig jaar september hebben we glasvezel van Kpn aangevraagd en de planning is dat dit in november van dit jaar aangelegd gaat worden.


De leverancier van de zonnepanelen blijft erop hameren dat er internet nodig is om onze Enphase Envoy omvormer in bedrijf te kunnen stellen. Ik verbaas me hierover, maar de slimme meter van Liander staat nu nog altijd op 0 qua teruggeleverde kwh's :-(.


Zodoende heb ik mijn licht opgestoken bij de lokale Kpn winkel. Zij wezen mij op de mogelijkheid van een 4g data-abonnement icm een 4g router. Zodoende heb ik naast het zwaarste onbeperkte abonnement een TP-link Archer Mr200 aangeschaft.
 

De smartphones, dell notebook en mac books werken allemaal prima op deze router. De stabiliteit houdt niet altijd over, maar ik lees in de recensies dat dit een product-eigenschap van dit type TP Link is.  

Het lukt me echter op geen enkele manier om de Enphase omvormer data uit te laten wisselen via de modem. Als ik via het lokale netwerk inlog op de Envoy connect deze wel met het netwerk, maar geeft melding dat data uitwisseling niet mogelijk is. Via de WPS functie of bedraad blijft het internet lampje op de omvormer heel lang groen knipperen om vervolgens na lange tijd rood te worden.

Onze nieuw aangeschafte Eufy deurbel vertoont vergelijkbare kuren, evenals mijn Sound Touch muziek systeem van Bose. Zowel wireless al bedraad. 

 

Zodoende is mijn vraag:
-    Leent een 4g data abonnement zich überhaupt voor het aansluiten van omvormers. Ik begreep in de winkel dat er ook belminuten bij abonnement inbegrepen zijn. Zou het kunnen zijn dat ik niet over het juiste type sim-kaart beschik. Dit moet naar verluid een 097 nummer zijn, maar hoe kan ik dit checken?
-   Als dit zou kunnen werken, zijn er dan specifieke Router instellingen die ik moet aanpassen. Ik heb op basis van dit forum en elders al geëxperimenteerd met 5ghz uitzetten, firewall uitzetten, gastnetwerk openen etc. 


Wat is nu wijsheid om te doen? Toch een ander type sim kaart of andere router aanschaffen?  

Ik hoor graag jullie reacties, mij dank is groot.

 

gr jorrit

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +13

@Jorrit1985 Ik moet je eerlijk bekennen dat ik deze constructie niet echt ken. In feite maakt, zoals je merkt met de andere apparaten, de router een standaard Wifi-signaal aan. Je zou dan zeggen dat de omvormer daar mee overweg zou moeten kunnen. Staat er toevallig iets in de handleiding over poorten die opengezet moeten worden?Â