Vraag

Omvormer zonnepanelen Omnik wifi na een dag weer ontkoppelt

  • 19 March 2021
  • 4 reacties
  • 92 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb een uitdaging met mijn omvormer van mijn zonnepanelen (Omnik). Het koppelen met de Wifi gaat prima (Experia Wifi). Dit gaat een dag prima, kan mooi het verloop van de opbrengst zien. Maar elke ochtend is de wifi weer ontkoppeld, en kan ik de wizard weer doorlopen.  

Weet iemand hier een oplossing voor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Staan er misschien meerdere Experia WiFi's binnen het bereik van de omvormer? Of ook de v10a zelf misschien? Wat je misschien kan proberen is 's avonds de extra WiFi punten uitschakelen en zorgen dat alleen het punt dichtbij aan is. Dan eens kijken hoe het de volgende morgen gaat. Het is geen oplossing, maar je weet iets meer.

Bekabeld aansluiten kan niet?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @kapestaartje Hoe is de status nu? Heb je iets gehad aan de reactie van Nick83? 

Reputatie 1

@Bart_ beetje late reactie 😊 maar het is niet meer aan de orde. Omnik is failliet en ze bieden nu een andere betaalde app, die ik overigens niet gebruik. Ik gebruik de app wel van mijn energie leverancier, hier kan ik ook zien wat de panelen opleveren.

Reputatie 7
Badge +22

@kapestaartje Fabrikant Omnik is inderdaad failliet gegaan en de App en de Portal zijn niet meer te gebruiken. Hoe kan ik mijn opbrengsten nu wel in zien? Omnik meldt dat het systeem vanaf 22 april is omgezet en alle gegevens zijn gemigreerd naar Solarman PV. U als gebruiker bent ook zelf door Solarman PV via een mail geïnformeerd.