Onbekende apparaten met wifi verbonden en IP adressen niet zichtbaar in modem

  • 29 January 2022
  • 6 reacties
  • 654 keer bekeken

Hallo hier het zelde als de eerste opmerking. Verder zie ik bij het inloggen op het moden ook diverse ip-adressen niet meer. Kan ook een nieuw opgestart apparaat met wifi niet vinden, werk ook niet?? resetten of wat dan ook help niet.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Qompaqniet! In het vorige topic lijkt het erop dat dit gaat om de naam van een onderdeel in een computer. Hon Hai maakt onderdelen voor heel veel apparaten. Dat is de naam die je ziet als je bijvoorbeeld een PlayStation 4 zou aansluiten. Wat je kan doen is een reset doen van je modem. Dan een computer aansluiten via een internetkabel. Verander daarna via dat apparaat de wifi naam en het wachtwoord. Sluit dan 1 voor 1 je apparaten weer aan. Je kan dan zien welk apparaat welke naam krijgt. Kan je laten weten of dit helpt?

hallo, ik heb een onbekend apparaat in mijn netwerk. Ik zie een ip-adres en een mac adres wat ik niet kan achterhalen wat het is.

Verder kan ik alle 22 aparaten identificeren en weet wat zij zijn. Als ik volledig reset krijg ik alles weer terug en ook het onbekende apparaat.

Wie kan mij vertellen de manier om te ontdekken wat het is en of het kwaadwilden is.

Reeds uitgevoerde acties.

  1. Alles uitgezet.
  2. Wifi router restet, (hard)
  3. wachtwoord gewijzigd.
  4. Supper wifi reset. (hard)
  5. Router opgestart.
  6. Super wifi verbonden.
  7. een voor een alles opgestart.

Daarna weer het onbekende item, heb een abo op Fing, ook hier onbekend.

????

 

update to last: misschien is het een switch die ik recent geplaatst heb, morgen eventjes los koppelen???

 

Admin: Reacties samengevoegd met je eigen topic

Reputatie 7
Badge +11

hallo, ik heb een onbekend apparaat in mijn netwerk. Ik zie een ip-adres en een mac adres wat ik niet kan achterhalen wat het is.

Kun je de eerste zes karakters van het MAC-adres eens delen? Misschien kunnen we daar wat mee.

GoedeMorgen, dank voor het antwoord. hierbij de eerste 6 karakters van het MAC:

92:8C:C9:xx…….

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is een randomized MAC-adres. Deze kan door allerlei apparaten gekozen zijn maar het meest voor de hand liggend is een apparaat dat werkt op Android of iOS. Enige manier om het echt te controleren is bij alle smartphones en tablets onder de wifi-instellingen kijken welk MAC-adres te ze gruiken,

Als ik mijn iPhone, iPad en macbook kijk kan ik ingelogd in mijn modem deze mac adressen terug vinden. het ip adres van macbook kokmt wel over een. mac adres is volledig anders. heeft het mogelijk te maken dat deze apparaten nu aangeven 5G RE