Beantwoord

Onbeveiligd wifikanaal na monteursbezoek

  • 14 September 2021
  • 10 reacties
  • 130 keer bekeken

Vanmorgen Wifi-monteur van KPN op bezoek gehad.

Nu zie ik een onbeveiligde wifiverbinding met de naam huiskamer.b

Dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit beveiligen c.q. verwijderen (heb het niet nodig) ?

Weet zeker dat het niet bij de buren is.

Wie kan mij helpen?

Dank alvast !

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 September 2021, 10:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk plaatsen van wat u precies ziet?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok, dat is zo niet de bedoeling nee. Welke Experiabox heeft u? Of misschien de KPN Box? Heeft u WiFi  versterkers? 

Heb de Experia Box V10 en een Dualband Wifiversterker.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Eriksenior, welkom! Voor zover ik weet, kan je op de Dualband Wifiversterker niet instellen dat je geen beveiliging wilt. Dat kan op de V10 sówieso niet. Dus ik vraag me toch af of dit niet bij de buren is. Heb jij nog andere wifi versterkers aangesloten die niet van KPN zijn?

Reputatie 7
Badge +24

Heb de Experia Box V10 en een Dualband Wifiversterker.

Is je die dualband versterker even uit zet, is het dan weg? Zo nee, dan de v10 uit zetten? Is het dan weg? Je moet er achter zien te komen welk apparaat het uitzend. 

Reputatie 7
Badge +30

@Eriksenior ik krijg te horen van mijn collega dat het ook nog wel eens de chromecast kan zijn. Heb jij die? Als je die verbindt met je Experia Box, dan zou hij uit dit lijstje moeten verdwijnen.

Reputatie 6
Badge +8

Je hebt ongetwijfeld een apparaat met naam ‘huiskamer’ dat een Chromecast functie heeft. Als die geen verbinding heeft met het lokale WiFi netwerk dan genereert die een eigen netwerk met naam ‘huiskamer.b’.

Die Chromecast moet je (opnieuw) verbinden met je WiFi.

 

Edit: @Marcia_ had al dezelfde oplossing.

De Chromecast blijkt inderdaad de veroorzaker te zijn. Opnieuw verbonden met WiFi en huiskamer.b is verdwenen.

Allen heel veel dank voor het meedenken en de moeite om te reageren !

Reputatie 7
Badge +30

Super!