Vraag

Ongelooflijke hoge ping wanneer ik een stream uitzend naar youtube/twitch

  • 16 February 2021
  • 6 reacties
  • 133 keer bekeken

Dag iedereen,

 

Ik zit hier met een probleem dat mij erg bezig houdt. 

Voor mijn hobby stream ik games naar Youtube, dit doe ik al een tijdje met veel plezier. Ik ben afgelopen December verhuisd en van Ziggo naar KPN overgestapt. Op dit moment maak ik gebruik van een normale KPN Experia Box V10. Het internet werkt soepel en is erg snel, ik was er dan ook erg tevreden mee, tot dat ik mijn pc opstartte en mijn streaming software aanzette. Mijn ping in de servers liep op tot verbazingwekkende getallen zodra ik mijn stream aanzette (30.000 ms+) (hierdoor is streamen van online games simpel weg niet mogelijk)  Ik heb dan ook alles geprobeerd om uit te kunnen sluiten dat het aan mijn pc/streamingsoftware lag. (Meerdere pc's gebruikt, verschillende streaming softwares en ook een mobiele hotspot. Het grappige is dat dat laatste wel is wat werkt. Ik zit zelf bij simpel en heb op mijn 4g zonder enkele moeite kunnen streamen, hierdoor ben ik erachter gekomen dat het wel degelijk aan mijn KPN internetverbinding lag. Ik heb zowel de kabel als de wifi geprobeerd maar niks zorgde voor verschil. Ik ben op dit moment radeloos en vraag me ook uberhaupt af of er mensen zijn die dit probleem ook hebben meegemaakt.. Ik voel me redelijk alleen in deze situatie aangezien ik echt niks kan vinden op het internet over deze kwestie. Mijn vraag is dan ook heeft iemand hier een oplossing voor of misschien nog tips die ik zou kunnen uit proberen? 

Ik herhaal: Het gaat hier om de internetverbinding en niet om de instellingen van de streaming software.

Op moment van schrijven:

internet download: 65.4 mb/s

internet upload: 15.4 mb/s 

 

Pc specs: Processor: AMD Ryzen 7 3700x 8-core 

               Ram: 16 GB

               Videokaart: Nvidia 1660Ti

 

Ik hoop op deze manier zoveel mogelijk informatie te hebben gegeven. 

bvd.

 

Mvg, 

 

Stephan.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Stephan007! Welkom op ons Forum. Bedankt voor je vraag. Goed dat je zelf al van alles hebt uitgezocht. Ik heb er zelf weinig verstand van, maar ik zal een collega vragen (die streamt) of die een gouden tip voor je heeft. Je hoort van me!

Dag @Lisa , heeft die collega van je nog een tip? ;-)

Reputatie 7
Badge +10

Je hebt een Experia Box V10.
Dat is een modem/router waar je nog zelf wat netwerk aanpassingen kunt doen.

Kijk eens of je daar een andere DNS-server kunt instellen, en of dat dan verbetering brengt?
(In het voorbeeld hieronder de DNS-server van Google zelf).

De afbeelding is nog van een "Telfort” Experia Box V10.
Dus enig voorbehoud, omdat functies bij KPN net ietsje anders afgestemd kunnen zijn.
(Bij de huidige Experia Box V10A en V12 kun je geen andere netwerkinstellingen ingeven).

 

vraagje is jou probleem reeds verholpen en wat was de oplossing.

heb namelijk ook last met gamen ondanks 500/500 abo

Badge +19

Je gamed toch wel bekabeld?

Reputatie 7
Badge +17

@Flying_DutchMan1883 zou je naast het antwoord op de vraag van @Joep1965 ook aan kunnen geven wat je stream instellingen zijn? Van welk programma je gebruikmaakt en wat de bitrate instellingen zijn?