Vraag

ontvanger aan deco M9

  • 18 November 2020
  • 14 reacties
  • 1261 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds 3 maanden hebben we tv gekoppeld aan de TP-link deco m9 op advies van de monteur. Tot op heden ging het altijd goed, tv kijken en terugspoelen (met opnemen geen ervaring). Echter merk ik sinds 2 dagen dat het hapert. 

De deco ontvangt zijn signaal via een wifi verbinding via de andere deco, die uiteraard wel bedraad is. 

Weet iemand of dit met een storing momenteel te maken heeft? Of met de update die vanuit tp-link is gekomen.

Ben benieuwd voor superwifi aangeschaft moet gaan worden, want daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

 

Groeten,

Stefan

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

In principe zou dit überhaupt helemaal niet werken. Ontvangers moeten rechtstreeks bekabeld aan de Experiabox aangesloten zitten. Er mag eventueel een switch tussen zitten die igmp snooping ondersteund. Maar verder niet.

Dat het tot nog toe bij u met de TP-Link apparatuur ertussen gewerkt heeft, dat mag zowat een wonder genoemd worden.

Wonderen zijn dus blijkbaar de wereld nog niet uit..
Dus als de TP link bekabeld is zou het wel moeten werken?

Nee. De ontvangers van KPN moeten op de experiabox worden aangesloten. Daarnaast heb ik de wifi van de experiabox uitgezet en met een kabel één deco M9 plus aangesloten. De overige twee decos vormen een draadloos mesh netwerk bij mij. de tv krijgt via de experia box een ip, evenals de telefoon en de eerste Deco. De rest loopt via TP-Link.

 

Mega chill die snelle antwoorden.

Wel balen dat het dus eigenlijk niet mogelijk is. Een andere oplossing is dan dus die draadloze tv ontvanger? Een kabel trekken zie ik echt niet zitten, leek niet nodig voor de verbouwing namelijk… nu dus blijkbaar toch wel. 

Biedt zo’n draadloze tv ontvanger wel fatsoenlijke kwaliteit tv? Of zit er verschil met een directe verbinding met de experia box?

Badge +19

Er bestaat helemaal geen draadloze ontvanger:thinking:. Althans niet bij kpn. 

Draadloze verbindingsset, via het elektriciteitsnetwerk bedoel ik in ieder geval.

Zou wel mooie uitvinding zijn trouwens een draadloze ontvanger..

Badge +19

O draadloze verbindingsets.  Tsja daar zijn veel klachten over.  Je electriciteitsnetwerk moet daarvoor wel optimaal zijn. Verschillende fases=groepen kan al problemen geven.  Maar bestel ze en probeer het. Je kunt ze altijd nog terug sturen. 

Reputatie 7
Badge +24

Stom. Met verbouwen de kans hebben om kabels te leggen en het niet doen. Heel stom.

Boven heb ik Digitenne staan. Prima bereik. Ik kan alleen niet terugkijken en opnemen daar. Gebruik de tv zelf heel weinig boven.

 

Reputatie 7
Badge +24

Draadloze verbindingsset, via het elektriciteitsnetwerk bedoel ik in ieder geval.

Zou wel mooie uitvinding zijn trouwens een draadloze ontvanger..

Die zijn er ook gewoon. KPN kan ze zo bestellen bij zijn leveranciers. Precies dezelfde kastjes met een WiFi module er in. Maar die kosten natuurlijk iets meer. En igmp snooping, het protocol wat KPN gebruikt voor distributie van het tvsignaal, dat werk niet via wifi.

Bij de SuperWiFi's werkt het wel, in die zin dat je een tv ontvanger kan aansluiten op poort van de 2de SuperWiFi. De 2 SuperWiFi's creëren dan onderling een afgeschermde tunnel, gescheiden van het andere WiFi verkeer. Dat werkt. Maar KPN ondersteund het officieel ook niet. Ik hoor wel dat monteurs het tegenwoordig soms zo installeren bij mensen thuis. Maar volgens mij is dat dan eigenlijk ook tegen hun werkinstructies in. Maar dat weet ik niet precies.

Draadloze verbindingsset, via het elektriciteitsnetwerk bedoel ik in ieder geval.

Zou wel mooie uitvinding zijn trouwens een draadloze ontvanger..

Die zijn er ook gewoon. KPN kan ze zo bestellen bij zijn leveranciers. Precies dezelfde kastjes met een WiFi module er in. Maar die kosten natuurlijk iets meer. En igmp snooping, het protocol wat KPN gebruikt voor distributie van het tvsignaal, dat werk niet via wifi.

Bij de SuperWiFi's werkt het wel, in die zin dat je een tv ontvanger kan aansluiten op poort van de 2de SuperWiFi. De 2 SuperWiFi's creëren dan onderling een afgeschermde tunnel, gescheiden van het andere WiFi verkeer. Dat werkt. Maar KPN ondersteund het officieel ook niet. Ik hoor wel dat monteurs het tegenwoordig soms zo installeren bij mensen thuis. Maar volgens mij is dat dan eigenlijk ook tegen hun werkinstructies in. Maar dat weet ik niet precies.

Oke, dus als ik 1 superwifi van KPN bedraad maak en die tweede draadloos verbind kan de kpn tv ontvanger dus ook werken via de draadloze superwifi? 

Wordt het mogelijk toch overstappen, was net zo tevreden over de deco’s..

 

Stom. Met verbouwen de kans hebben om kabels te leggen en het niet doen. Heel stom.

eens...

Nog even een korte update.

Ik heb inmiddels een extra deco beneden bedraad toegevoegd en die hoofd gemaakt. Hierdoor heeft degene waar de tv mee verbonden is een betere verbinding. Daarnaast heb ik de tv ontvanger een hogere prioriteit gegeven. Resultaat het werkt maar hapert nog af en toe. 

Het kan dus wel maar hij hapert nog af en toe. Hebben daar anderen ook last van op dit moment? Want anders is het wellicht een KPN storing. Ook omdat het altijd goed heeft gewerkt.

Daarnaast vind ik terug dat de deco m9 plus snooping ondersteunt, is alleen ondersteunen al voldoende?

Groeten,

Stefan

Reputatie 3
Badge

deco doet in principe hetzelfde als de super wifi van Kpn………

heet alleen anders, en volgens mij is de deco toch wat beter

Beste is toch altijd de televisie ontvanger bekabeld aan te sluiten.

Heb zelf ook van die sets via de stroom gehad en dat werkte ook, wel af en toe haperingen

Reageer