Beantwoord

Op mijn werk omgezet van ADSL naar Glasvezel, VPN werkt nu niet meer. Wat moet ik aanpassen?

  • 20 November 2023
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Op mijn werk zijn we omgezet van ADSL naar Glasvezel en nu kunnen we via VPN niet meer inloggen. Weet iemand, welke instellingen je moet veranderen, zodat het weer werkt, aangezien bij de helpdesk men het ook niet wist

icon

Beste antwoord door N.N. 21 November 2023, 08:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

….en nu kunnen we via VPN niet meer inloggen.

Dus schijnbaar ben je niet de enige met dit probleem?
Lijkt me eerder een probleem voor de netwerk systeem beheerder van je werk (en je werkgever zelf), om dat uit te vogelen. Zou zeggen, laten zij maar met een oplossing komen?

Reputatie 7
Badge +11

Door het vervangen van de drager (koper) naar glasvezel krijg je ook een ander WAN-IP-adres, daar zou het mee te maken kunnen hebben. Als je dan de VPN-instellingen aanpast naar het nieuwe IP-adres van je glasvezelverbinding zou het weer moeten lukken, lijkt me. Anders inderdaad even de IT-afdeling van het werk raadplegen @Nieuwe13 

Reputatie 7

Welk type VPN wordt gebruikt en welk programma gebruik je om een VPN verbinding op te zetten?

Wat voor een router wordt er op jouw werk gebruikt?

Wat voor een ONT (glasvezelkastje) is op jouw werk actief?

Maar je verbinding rechtstreeks met een IP adres of o.b.v. een domein (vpn.werkgever.nl)?

Reputatie 7
Badge +12

Door het vervangen van de drager (koper) naar glasvezel krijg je ook een ander WAN-IP-adres, daar zou het mee te maken kunnen hebben. Als je dan de VPN-instellingen aanpast naar het nieuwe IP-adres van je glasvezelverbinding zou het weer moeten lukken, lijkt me. Anders inderdaad even de IT-afdeling van het werk raadplegen @Nieuwe13 

Als klant een zakelijk abonnement heeft is dit niet van toepassing.

Reputatie 7
Badge +11

Dan is @Nieuwe13 dus op het verkeerde forum en moet hij de zakelijke helpdesk bellen of het zakelijke forum raadplegen, toch @Ik_Combineer ?

Reageer