Beantwoord

Openen poorten voor Norton Secure VPN op Desktop

  • 3 July 2022
  • 2 reacties
  • 201 keer bekeken

Ik heb een KPN BOX 12 als router, ik heb NORTON 360 met secure vpn.  Het lukt mij niet om de vpn aan de praat te krijgen. Een onderdeel is dat UDP poorten 500 en 4500 open moeten staan.   Daarvoor heb ik in de router bij port forwarding 2 rules toegevoegd. Zie plaatje.  Mis ik iets of zit het probleem toch ergens anders? 

Service heb ik op other staan.

 

icon

Beste antwoord door Nick83 3 July 2022, 11:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Daarvoor hoeft u geen poorten open te zetten op de KPN Box. 

De poorten 500 en 4500 moeten naar buiten toe open staan. Immers u wilt de verbinding maken vanaf uw thuisnetwerk naar een server ergens op het internet. Op de KPN Box staan alle poorten binnen vandaan altijd allemaal open. Alle verkeer kan altijd gewoon vrij naar buiten verbinding maken. Daarvoor hoeven geen poorten open gezet te worden.

Op de firewall van uw pc of laptop moeten misschien wel poorten open gezet worden.

In de firewall staan de poorten ook open. Ik ben ook al in overleg met Norton. Blijkbaar zit het probleem dan toch ergens anders. Dank voor het antwoord.