Beantwoord

OpenVPN icm Edgerouter X

  • 28 July 2023
  • 52 reacties
  • 509 keer bekeken

Hallo!

 

Ik heb al een hele tijd naar tevredenheid internet en TV via een EdgeRouter X draaien. Nu wil ik proberen via VPN verbinding te maken met een aantal servers die ik heb draaien. Hiervoor ben ik bezig OpenVPN op te zetten. Maar ik krijg het nog niet goed aan de praat.

 

Ik heb deze handleiding gevolgd:

https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115015971688-EdgeRouter-OpenVPN-Server#3

 

Ook heb ik port forwarding ingesteld op de Edgerouter in de hoop dat het zo werkend zou worden:

(hier al meteen vraagteken 1: klopt dit wel? Ik forward het nu meteen door naar de Edgerouter zelf (192.168.2.1), geen idee of dat moet/nodig is?

 

‘Intern’ werkt het wel, als ik de es.ovpn aanpas en het interne ip adres van mijn edgerouter invoer als server adres is het binnen enkele seconden up and running. Als ik van buiten het netwerk probeer te verbinden, met in het es.ovpn het ipadres wat ik via ipchicken.com krijg, krijg ik een timeout.

 

Uitgaande van een ‘cleane’ config voor mijn Edgerouter X voor internet en TV van KPN, zonder verder een ExperiaBox te gebruiken, wat zouden jullie denken dat er mis gaat?

icon

Beste antwoord door wjb 30 July 2023, 21:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 7

Dan moet je alle apparaten kunnen benaderen op hun LAN IP adres.

 

Dan moet je alle apparaten kunnen benaderen op hun LAN IP adres.

Ik heb nu alles aan de praat!

 

Ik heb het IP adres van de Edgerouter zelf weer op 192.168.2.254 staan zoals KPN de Experiabox standaard ook instelt. Ik had tot vandaag altijd 192.168.2.1 op mijn Edgerouter X en verschillende servers hadden nog dat (oude) IP adres als standaard gateway ingesteld staan.

Helemaal klaar voor de vakantie, en hopelijk als we terugkomen zo warm dat het helemaal de moeite waard is dat ik de airco aan kan zetten terwijl we nog onderweg zijn :D

 

Heel erg bedankt voor je hulp nogmaals!