Beantwoord

Oranje lampje tweede WifiPunt

  • 14 July 2021
  • 12 reacties
  • 11186 keer bekeken

Superwifi punten hebben altijd prima gewerkt en beide altijd op groen. Nu staat degene boven ineens op oranje. Heb al gereset, andere plek gezet maar helpt allemaal niets. Verbinding is op zich nog wel goed en thuis app geeft aan dat hij werkt maar blijkbaar is signaal toch zwak. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij weer optimaal functioneert? Daarbij staan ze niet erg ver uit elkaar…. In de meterkast (aangesloten op de experiabox) en boven in de gang. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 July 2021, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6
  • In het geval van een slechte wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt.
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt.

Heb ze al dichterbij elkaar gezet maar dat helpt helaas niets. Daarbij staan ze niet erg ver van elkaar af en heeft het tot een week terug altijd goed gewerkt. En ik heb ze al zeker een jaar staan dus begrijp niet goed waarom hij in eens van groen naar oranje is gegaan. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FrankSW, wifi blijft altijd wat onvoorspelbaar met dit soort dingen.
Vaak wil het nog wel helpen de wifimanager nog eens te doorlopen of de stappen in de KPN Thuis app.
Ook kun je de SuperWifipunten een reset geven en opnieuw installeren.

Reputatie 7
Badge +20

@FrankSW heb je het nog op weten te lossen met bovenstaande stappen?

Heb alles gereset maar dat heeft nog niets geholpen. In de KPN thuis app zelf kan ik niet zoveel, behalve zien wat er is aangesloten en resetten maar verder kan ik daar niet veel? Speedtest werkt niet. Ik denk dat ik beide punten een keer opnieuw moet aansluiten, dus helemaal opnieuw aanmelden. Dat heb ik nog niet gedaan. Wel gedoe dit, ik ben mee van de spullen die gewoon (blijven) werken ;)

Heb alles gereset maar dat heeft nog niets geholpen. In de KPN thuis app zelf kan ik niet zoveel, behalve zien wat er is aangesloten en resetten maar verder kan ik daar niet veel? Speedtest werkt niet. Ik denk dat ik beide punten een keer opnieuw moet aansluiten, dus helemaal opnieuw aanmelden. Dat heb ik nog niet gedaan. Wel gedoe dit, ik ben mee van de spullen die gewoon (blijven) werken ;)

Waarom werkt speedtest ( Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest ) niet, heeft u geen wifi verbinding ? Heeft u een koper- of een glasvezel verbinding ? Welke Experiabox ?

Die doet het nu wel. Dat is mooi. Gisteren gaf hij een error. Heb Glasvezel en de ExperiaboxV9.

De signaalsterkte van mijn tweede SuperWifi punt is -65dBM (volgens de thuis app) dit zegt mij eigenlijk niets? Welke waarde zou hier ongeveer moeten staan als het lampje gewoon groen zou branden. 

 

 

@FrankSW Heeft u de http://kpn.com/wifimanager inmiddels al doorlopen, zoals @Thomas  voorstelde ?

Wat komt daar uit ?

Die heb ik inderdaad doorlopen. Daar komt niets geks uit. Speedtest boven levert een snelheid op van 31mb/s. Lampje van het SuperWifi punt is nog altijd geel. Krijg hem niet meer naar groen, dat irriteert me vooral aangezien hij altijd groen is geweest en van één op andere moment naar geel is gegaan. Heb aan de plek of instelling niet verandert. Merk het vooral in team vergaderingen dat de verbinding soms hapert en eerst was dit perfect. Helaas.

Reputatie 7
Badge +20

31Mb/s is inderdaad een prima snelheid, als hij toch weg blijft vallen is het misschien de moeite waard om ze toch even volledig opnieuw te installeren en/of misschien te verplaatsen/bij te draaien.

Reputatie 7
Badge +20

@FrankSW heb je het nog werkend kunnen krijgen?

Reputatie 3
Badge

Die doet het nu wel. Dat is mooi. Gisteren gaf hij een error. Heb Glasvezel en de ExperiaboxV9.

De signaalsterkte van mijn tweede SuperWifi punt is -65dBM (volgens de thuis app) dit zegt mij eigenlijk niets? Welke waarde zou hier ongeveer moeten staan als het lampje gewoon groen zou branden. 

 

 

-65dbm is een mooi signaal sterkte. Orange of ik vermoed geel lampje is dat de ene super wifi op 2,4 ghz verbonden is met de andere bekabelde super WiFi. Heb je die al geprobeerd te rebooten om het weer op groen te hebben?