Vraag

Orbi RBK353 instellen achter Experia v10A

  • 20 March 2022
  • 6 reacties
  • 255 keer bekeken

Is dit de juiste manier van instellen? Ik wil de Orbi RBK353 instellen als wifi access point achter de Experia v10A.

Ethernetkabel van de ethernet poort op de Experia naar de internet poort op de Orbi. De orbi daarna in access point mode zetten.

Tv van kpn loopt dan nog rechtstreeks van de Experia naar het kastje van de tv


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Goed gedaan.

Bedankt @JanD, eerst trouwens de Orbi configureren en dan in AP mode zetten of kan dat al voor het aansluiten?

Hallo @Jeroen3h , configureren is nodig voor de router modus, bij de AP-activatie stelt de router alvast alles zelf in en hoef je in principe verder niets te doen, behalve misschien een fine-tuning in het AP-deel als dat nodig mocht zijn.

 

 

@JanD (of iemand anders).

 

Ik heb het nu ingesteld, tv werkt prima maar ik zie 2 netwerken beschikbaar. Het wifi signaal van kpn en het nieuwe netwerk van de Orbi. Hij staat in Bridge mode, maakt hij dan nu een tweede netwerk op vanuit het kpn signaal? Snelheden lijken prima en de Orbi satellieten doen het dus het lijkt mij geen probleem 

Hallo @Jeroen3h je kunt de wifinamen en wachtwoorden gelijktrekken, dan lijkt het 1 geheel.

 

@JanD vind het niet erg dat ze apart zijn. Gaat mij er meer om of alles goed staat ingesteld. Aangezien alles werkt lijkt het daar wel op