Beantwoord

Overgestapt van ziggo naar KPN, krijg Netatmo thermostaat niet meer verbonden

  • 2 February 2023
  • 20 reacties
  • 218 keer bekeken

Probeer de WiFi v an de thermostaat gekoppeld te krijgen aan de KPN Box 12, heb daarvoor al een apart 2.4GHz netwerk gemaakt, echter niets werkt.

Als ik in de Netatmo app na het activeren van de kleur op het relais verbind, dan verschijnt op een gegeven moment het product, als ik daar op klik zou hij normaal gesproken verder moeten gaan maar vervolgens gebeurt er helemaal niets. Hangt gewoon.

Tips op de site van Netatmo al gevolgd, wat zaken geprobeerd die op dit forum stonden (waaronder de het creëren van een extra netwerk met alleen 2.4GHz met een eigen naam, maar helaas, krijg het onmogelijk aan de praat. Wie o wie heeft een oplossing. 

icon

Beste antwoord door Marco_tri 14 February 2023, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Probeer de WiFi v an de thermostaat gekoppeld te krijgen aan de KPN Box 12, heb daarvoor al een apart 2.4GHz netwerk gemaakt, echter niets werkt.

Als ik in de Netatmo app na het activeren van de kleur op het relais verbind, dan verschijnt op een gegeven moment het product, als ik daar op klik zou hij normaal gesproken verder moeten gaan maar vervolgens gebeurt er helemaal niets. Hangt gewoon.

Tips op de site van Netatmo al gevolgd, wat zaken geprobeerd die op dit forum stonden (waaronder de het creëren van een extra netwerk met alleen 2.4GHz met een eigen naam, maar helaas, krijg het onmogelijk aan de praat. Wie o wie heeft een oplossing. 

Twee zaken nog om te proberen. Stel in de wifi instellingen bij 2.4ghz op b/g/n in . Zonder ax.

En meldt de telefoon met de netatmo app ook aan op het extra wifi 2.4ghz netwerk.

Dank voor je reactie BruisTablet, ik had elders op het forum gezien dat dit geholpen had bij iemand met een Netatmo Camera dus die had ik idd ook al geprobeerd maar zonder resultaat helaas (dus precies met die b/g/n en dan de instellingen proberen te wijzigen terwijl je telefoon ook met dat netwerk verbonden is).

Hopelijk zijn er nog andere suggesties…..

Reputatie 7
Badge +24

Bij dat Extra WiFi netwerk heeft u alleen 2,4 Ghz aan staan? 5 Ghz staat uit?

Hoe oud is die thermostaat? Ondersteund die WPA2? Gekke vraag misschien, maar heel af en toe kom je wel eens apparatuur tegen die geen WPA2 ondersteund.

Reputatie 7
Badge +9

@Marco_tri op de helppagina van Netatmo gevonden. Netatmo helpcenter
 

Open, afhankelijk van het type relais dat u opnieuw wilt verbinden, de applicatie (voor iOS of Android):

  • Netatmo Energy: alleen voor Slimme Thermostaat en Starter Pack-relais.
  • Home + Control: voor alle relais inclusief die van de Slimme Modulerende Thermostaat.

Selecteer vervolgens de woning waarin het relais is geïnstalleerd en volg de onderstaande instructies.

Netatmo Energie-app

Klik in het foutscherm "Relais niet bereikbaar" op de knop "Uw wifi configureren" en volg de instructies. Het is ook mogelijk om de configuratie te starten vanuit de instellingen: Instellingen > Mijn huis beheren > [Relaisnaam] > Configureer je wifi.

Home + Controle-app

Klik op de rode banner "[naam van het Relais] kan niet worden bereikt", vervolgens op de knop "Wi-Fi-configuratie" en volg de instructies. Het is ook mogelijk om de configuratie te starten vanuit de instellingen: Instellingen > Mijn huis beheren > [Relaiskamer] > [Relaisnaam] > Netwerk configureren.

Opmerking

Als de configuratieprocedure niet succesvol is, start u de smartphone opnieuw op en probeert u het opnieuw, waarbij u ervoor zorgt dat de Bluetooth- en GPS-modules zijn geactiveerd voordat u de Wi-Fi-configuratie start.

@Nick83, ik heb een apart extra netwerk aangemaakt voor alleen de 2.4 GHz zonder de 5 GHz, met een andere naam. Het normale netwerk met 2.4 en 5 staat nog wel aan, maar ben met m’n telefoon verbonden met het extra 2.4 GHz netwerk op het moment dat ik de WiFi probeer te wijzigen.

Is al wel een oudere thermostaat, was wel een early adapter, kan maar zo 6/7 jaar oud zijn.

@Hoopvol , die pagina uiteraard als eerste bezocht, maar daar geen soelaas gevonden en gedaan wat er allemaal stond, maar toch bedankt.

Heb ze vanmorgen wel via de helpdesk benaderd en een bericht voor ondersteuning achtergelaten. Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +9

@Marco_tri misschien al geprobeerd met een andere telefoon?

Reputatie 7
Badge +24

Is al wel een oudere thermostaat, was wel een early adapter, kan maar zo 6/7 jaar oud zijn.

Wat is het precieze typenummer?

@Hoopvol , met m’n iPad, zelfde verschijnsel

@Nick83 het nr wat aan de binnenkant van de thermostaat staat is j040b46 en aan de binnenkant van de Wifi ontvanger is g040d52. Weet jij dan genoeg?

Reputatie 7
Badge +9

@Marco_tri als ik het goed begrijp staat de instelling Locatie van de Netatmo app op altijd of bij gebruik.

 

 

Heb je een Windows pc/laptop? Dan zou je het daar eens mee kunnen proberen. 

Ik heb geen Windows PC alleen Apple.

 Heb vandaag wel zowel mijn camera (Welcome) als weerstation gekoppeld. Zou toch denken dat thermostaat (die minder is is als mijn weerstation) dan toch ook gekoppeld moet kunnen worden.

 Kan je de thermostaat niet net als hét weerstation met een programma op de Mac kunnen koppelen (al ben ik die ook gewoon met de app op de iPhone kunnen koppelen).

 Als iemand weet of dat bestaat hoor ik het graag en waar ik dat kan vinden.

Aanvulling weerstation is ouder als thermostaat.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marco_tri, vervelend dat het niet lukt, ik begrijp niet waarom. Er zijn al veel tips gegeven. Heb je al wat van de helpdesk gehoord?

@Bart_Z ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet.

Vandaag geprobeerd via het netwerk van de buren te verbinden, lukt helaas ook niet.

Ik begin te twijfelen of het wel aan de WiFi ligt. De procedure zou vergelijkbaar moeten zijn met de Netatmo camera, maar daar loopt ie in vast terwijl deze bij de camera wel door liep.

Ik geef in de app aan dat ik WiFi wil configureren, moet de knop op het relais indrukken, dan begint deze te knipperen. Vervolgens vind de app “Netatmo” maar als ik deze dan aanklik dan verschijnt weer een leeg scherm dat ie het component aan het zoeken is terwijl de camera daarbij door liep en vroeg om het netwerk en bijbehorend wachtwoord.

Misschien is het relais gewoon defect of is er iets anders. Zou zo graag e.e.a. met een kabeltje installeren, zit een Micro USB op, maar heb er geen programmaatje voor.

Netatmo helpdesk zwijgt helaas ook nog in alle talen…..

Nog een update, ging naar de site van Netatmo om een nieuwe melding aan te maken. Kwam op de pagina waarin ook de info van de thermostaat normaal zichtbaar is. Zag ik daar ook een mogelijkheid om via de laptop de WiFi opnieuw in te stellen, net als voor het weerstation kan je daar een Wizard downloaden. Helaas ziet die het relais ook niet op het moment dat ie dat zou moeten doen. Vervolgens dus maar de tweede melding bij Netatmo gedaan, benieuwd of ik een reactie van ze ga krijgen….

Reputatie 7
Badge +24

Als het echt helemaal niet gaat, ook met het Extra WiFi netwerk niet, dan zou u een goedkoop 2,4 Ghz WiFi accesspoint aan kunnen schaffen. Zoiets bijvoorbeeld:

https://azerty.nl/product/tp-link-tl-wa801n-draadloze-toegangspunt/4186570

Daarmee moet het haast wel werkend te krijgen zijn...

Ik heb m’n thermostaat aan de praat gekregen, niet dankzij Netatmo want daar vandaan blijft het ijzig stil, ook niet omdat het gelukt is op 1 van de instellingsmogelijkheden wat te kunnen veranderen want ook daarin blinkt dit product niet uit in hoe het zou moeten werken.

Ik heb het extra netwerk wat ik heb aangemaakt in de KPN box dezelfde naam gegeven als m’n oude Ziggo netwerk en het wachtwoord wat daarbij hoorde.

In eerste instantie werkte dat niet, maar omdat ik vervolgens weer aan het tobben ben om m’n camera weer aan de praat te krijgen die nu dezelfde kuren vertoond had ik de KPN Box aan en uit gezet en toen deed m’n thermostaat het ineens op de naam en wachtwoord van het oude Ziggo netwerk. Dat is dus top, wel de slechte service kwaliteit van Netatmo mogen ervaren, dat zal me in de toekomst wel tegen gaan houden met nieuwe aankopen. Jammer want als het product werkt doet ie wat ik er van verwacht.

 

Jullie in ieder geval bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Topl dat het gelukt is. :)