Beantwoord

Overstappen van Ziggo naar KPN, hoe ga ik mijn Netgear R7800 Nighthawk X4S op glasvezel aansluiten?

  • 3 June 2022
  • 6 reacties
  • 497 keer bekeken

Zouden jullie mee willen denken over de overstap van Ziggo naar KPN? Vandaag heeft KPN glasvezel de verbinding tot in huis afgemaakt en is de weg tot sneller down- maar vooral uploaden daar.

Ik kom er alleen nog niet helemaal uit hoe ik een en ander zou moeten aansluiten….

Mijn Ziggo modem staat in meterkast en is ingesteld in BRIDGE mode. Vanaf de modem gaat er dus 1 kabel naar een Netgear R7800 Nighthawk X4S die dienst doet als router en zorgt voor WIFI, dit werkt naar behoren. Ik zou dan ook graag de Netgear willen blijven gebruiken voor de WiFi maar heb begrepen dat de KPN box12 niet in BRIDGE kan? Ook het instellen van meerdere SSID’s is schijnbaar niet mogelijk☹?

De 4k tv ontvanger voor de begane grond kan ik middels bestaande UTP bekabeling aansluiten. Op de 1ste verdieping heb ik geen bekabelde UTP aansluitingen en is het realiseren eigenlijk niet mogelijk. Ik zou hier dus een draadloze verbindingsset (DVS 1200?) willen gebruiken. Echter daar staat bij dat deze mogelijk minder goed werkt wanneer er ook zonnepanelen aanwezig zijn, hebben jullie hier ervaringen mee? Is het beter te kiezen voor een TP-link AV500 of Netgear PLW1000.

icon

Beste antwoord door wjb 3 June 2022, 18:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Ik zou sowieso geen "draadloze" verbindingsset gebruiken, die dingen zijn helaas behoorlijk gevoelig voor interferentie. Kijk echt of er niet toch een mogelijkheid is om een UTP kabel naar de eerste verdieping te trekken. Is er niet nog een telefoonkabel die vervangen kan worden door een UTP kabel?

Nee geen telefoonkabel, alleen een coax kabel die met tiewraps vastzitten in een koof, dus echt slopershoogte om daar UTP daar te krijgen. Is het dan beter om een WiFi naar utp oplossing te kiezen of maakt dat qua interferentie niet uit?

Reputatie 7

Via wifi gaat televisie sowieso niet probleemloos werken.

Als het echt echt echt niet mogelijk is om een UTP kabel nasar boven te trekken dan kan je nog overwegen om MoCa adapters (UTP over coax) te gebruiken.

Oké thnx zal hier nog eens goed over nadenken over bekabeld internet boven voor de tv.

En voor wat betreft de WiFi is het eenvoudig mogelijk dit door de Netgear te laten doen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @michiel193! Ik lees dat WJB je al een eind op weggeholpen heeft.

We hebben hier ook nog een paar handige topics over 😊

 

Reputatie 7
Badge +8

Oké thnx zal hier nog eens goed over nadenken over bekabeld internet boven voor de tv.

En voor wat betreft de WiFi is het eenvoudig mogelijk dit door de Netgear te laten doen?

De netgear moet als Access Point of bridged mode worden ingesteld. Router van KPN kan niet in bridge mode. Maar voor tv box is dat geen oplossing.

Twee superwifi,s kunnen gebruikt om een tv box via wifi te laten werken. Ik kijk hier tv over en gaat tot nu toe goed.  Echter de superwifi,s werken niet echt samen met de netgear qua wifi. Dus dan kan de netgear beter uit.