Beantwoord

Philips Hue Sync HDMI box geen signaal via Arris 4K ontvanger

• 30 April 2020
  • 12 reacties
  • 2310 keer bekeken

Ik heb in dec 2019 de nieuwe Philips Hue HDMI Sync Box gekocht en aangesloten op mijn toenmalige ziggo box alles werkte perfect

sinds deze week ben ik verhuisd en heb de nieuwe KPN Aris 4 K aansloten op de Philips sync HDMI box .. nu geen signaal en af en toe schokkerig beeld .. 4K HDMI kabels gebruikt en omgewisseld .. kortom de Aris 4K geeft geen signaal door aan de Philips Hue HDMI box .. iemand suggesties ?? 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door JRS54 6 May 2020, 20:47

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Jeroen038. Van harte welkom hier. Als KPN bieden we hier geen ondersteuning in. Je Philips box is met een HDMI kabel aangesloten op je TV en de tv-ontvanger is aangesloten op je Philips box? Misschien kan @huistijger je verder op weg helpen om de boel aan de praat te krijgen. :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

@Jeroen038 Ik ben even gaan googlen en vond deze site: https://www.homecinemamagazine.nl/2019/10/review-philips-hue-play-hdmi-sync-box-ambilight-2-0/

De update aan het einde van de pagina geeft misschien jouw probleem weer.

Is wellicht geen oplossing maar mogelijk een indicatie dat je het bij de Hue HDMI Sync box moet zoeken.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Jeroen038 
Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb alleen ervaring met de Hue-lampen en die aan de praat krijgen met een Philips TV, dat werkt perfect.
Ik heb de link van @JRS54 even bekeken en vind dat 250 euro voor een apparaat wat zo slecht werkt (vertraging van het lichteffect en alleen de nieuwste Rich Color lampen te gebruiken) een enorm nadeel en daarom veel te duur voor de prijs.
Lees het artikel maar eens goed door, er zijn nogal wat problemen met die box en Signify laat niets meer van zich horen.

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor jullie reacties en input, @huistijger en @JRS54.

@Jeroen038, kun je verder met het artikel dat @JRS54 stuurt? En heb je wellicht ook al contact gehad met de leverancier? 

Heren hartelijk dank en ga er direct mee aan de slag !! 

Reputatie 6
Badge +9

Fijn dat je met de input van @JRS54 verder kunt, @Jeroen038. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, stel die dan gerust. 

Reputatie 1

Recent is er weer een nieuwe update van de sync box uitgebracht met veel verbeteringen. Misschien werkt het na het updaten beter. Ben ook wel benieuwd of het probleem voor je is opgelost? 

Wijzingen: https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/versie-informatie/philips-hue-play-hdmi-sync-box

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor de tip, @Jenniferrr. Ik ben benieuwd of de update voor verbetering zorgt, @Jeroen038:slight_smile:

Dag allemaal, er zijn aardig wat firmware updates bij de Philips Hue Sync Box geweest . @Jenniferrr . dank vóór het doorgeven info firmware  
Uitgesloten - Sony Bravia TV .. werkte wel via Hue Sync en een Ziggo Kabelmodem 

Signaal / HDMI kabel van de Artis uitgang op alle 4 de HDMI ingangen van de Hue Sync box aangesloten .. geen beeld .. alle HDMI ingangen ook geprobeerd  .. af en toe hoop gekraak .. 

1 voordeel / oplossing .. Zowel De Phillips Hue sync en Sony Bravia herkennen nu wel een signaal HDMI ingangen .. 

Probleem HDMI ingang Hue Sync met Arris valt uit geeft signaal Arris niet door. De PC , Google Chromecasr PlayStation 4 werken allemaal op de HUE sync .. de KPN Arris en Hue sync werken samen nog steeds niet samen .. erg k.. na 2 jaar .. dat rijmt ..

Feit blijft Ziggo Horizon + Sony TV en Hue sync was een gelukkig huwelijk 😇

De firmware van Arris en Hue sync zijn up to date 

ondertussen geen beeld. En KPN reageert gelukkig op het forum maar Phillips reageer nergens op .. 

We wachten het maar weer af 

Gr @Jeroen038 

Reputatie 2

Je dient poort 2 of 4 te gebruiken. Ik had ook problemen met poort 1 vd syncbox. Poort 2 en 4 ondersteunen hogere snelheden bijv. voor Dolby Vision en HDR10. Aangezien de Arris HDR ondersteunt, dien je die poorten te gebruiken. Wellicht nog Dolby Vision in de app vd syncbox activeren onder geavanceerde instellingen. Bij mij was dit de oplossing. Ligt iig aan de syncbox. 

Reputatie 2

@Jeroen038 

Reputatie 2

Inmiddels is er weer een update. 

Reageer