Vraag

Philips Hue werkt niet goed icm Experia Box V10

  • 22 August 2022
  • 24 reacties
  • 305 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb dus hetzelfde probleem en alles al geprobeerd. Als ik KPN klantenservice bel dan krijg ik te horen dat dit geen geldige reden is voor een swap.…

Ik heb nu de V10 en zou dus ook spoedig de V12 willen ontvangen zodat mijn lampen werken.

@Denise_  Kun je iets voor mij betekenen?

 

Admin: eigen topic [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Bij mij doet de Hue bridge het al jaren goed met de v10. Tegen welke problemen loopt u?

Hallo @Joep1965 ,

De lampen werken en zijn correct aangesloten. De bridge is aangesloten geweest (met kabel) op zowel het modem als mede op de wifi versterker, op beide brand alleen het eerste (linker) lampje op de bridge en kan de bridge niet worden gevonden met de app. Herstarten van het modem heeft ook geen zin gehad. Het huidige probleem is dus dat ik het niet werkend krijg met bridge/app.

Badge +19

En heb je de bridge al een reset gegeven?

Helaas lijkt de reset niet te werken. Heb met een naald verschillende keren geprobeerd, zowel kort als lang, zowel aangesloten en niet aangesloten etc. Helaas gebeurd er niks.

Badge +19

Heb je de ronde of de vierkante Hue bridge?

De vierkante (nieuwste zeg maar)

Badge +19

Er zijn nog twee dingen die je kunt doen. De kabel vervangen en/of het modem resetten.  Of heb je dat al gedaan? 

Ja beide al geprobeerd. Modem reset reeds 2 maal en verschillende kabels geberuikt.

Badge +19

Het is voor mij echt een raadsel waarom het niet werkt  . Zoals gezegd werkt het hier perfect. Heeft de bridge wel gewerkt?

Nee niet gewerkt zover. Thans het power indicator lampje brand gewoon dus technisch gezien lijkt hij te werken. Heeft u een V10 of V10a? Zelf heb ik de V10

Badge +19

Ik heb ook de v10. Daarom verbaast het me ook zo. Heeft u wel de juiste app geïnstalleerd op uw mobiel? 

Ja ik heb de juiste app. Ik heb net weer een uur van alles geprobeerd, onder andere; reset modem, alle andere kabels eruit, andere poort, andere kabel, etc. Helaas werkt de bridge niet, alleen het power indicator lampje brand. Ik ga van de week even de bridge bij familie aansluiten om te kijken of het network indicator lampje daar wel gaat branden, als dat niet het geval is dan is de bridge defect lijkt mij. Werkt de bridge daar wel netwerk technisch dan is het toch de v10 op een of andere manier.

Badge +19

Laat even weten hoe het afloopt.  Ik ben benieuwd. 

Goede avond,

zojuist geprobeerd bij mijn ouders (v10) helaas werkt de bridge daar ook niet (geen netwerk connectie). Ik heb het idee dat het misschien toch aan de bridge ligt. Zaterdag even bij mijn broertje testen (v12). Ben je weer op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +7

om even de situatie vergelijkbaar te maken, sluiten jullie de bridge rechtstreeks aan op de Experia of zit er een ethernet switch tussen? 

Direct met kabel in de experia box

Badge +19

Bij mij zit ie nig niet eens direct op het modem maar ergens op een switch. Het lijkt er inderdaad op dat de bridge niet goed is.

Reputatie 7
Badge +7

ik zou er dus eerst eens een switch tussen zetten…..

Hallo heren, is een basis switch niet hetzelfde als een UTP stopcontact aansluiting welke direct is verbonden met het modem? Deze aansluiting heb ik namelijk ook al geprobeerd (zit bij mij in de woonkamer bij de TV).

Reputatie 7
Badge +7

In technische zin niet, een switch is een actief apparaat die je met 1 kabel aansluit op je Experia en dan heeft de switch nog een aantal extra poorten beschikbaar waar je dan weer de Hue Bridge op aansluit. De ‘elektrische’ (ethernet) signalen komen dan vanuit de switch en niet meer vanuit de Experia. Hiermee sluit je uit dat de experia iets niet goed doet op ethernet/elektrisch niveau. Zou absoluut niet uit mogen maken, maar in dit soort situaties is uitsluiten (ook van het meest logische) de benadering om het op te lossen. 

Of in jou geval dat UTP stopcontact via een switch geleverd wordt, haal ik niet uit je verhaal.  

Duidelijk. Dan ga ik het zeker ook nog even via een switch proberen van het weekend! 

Goede avond,

V12 getest zowel met als zonder switch, werkt ook niet. Dus nu maar bridge ruilen en kijken wat dat oplevert.

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te lezen dat je één en ander hebt kunnen testen. Hopelijk werkt een nieuwe Bridge wel goed.

Als je twee lampjes hebt branden (de derde (internetverbinding) is uit of knippert. Zoek dan IP adres vd Hue in de Experiabox. Ga naar de hue-app. Kies voor ‘hulp’ bij verbinden. Kies handmatig en vul ip-adres in. En dan verbindt de app met de bridge. Mogelijk gaat de bridge dan updaten (dat zie je in de app). En wonderbaarlijk genoeg brandt lampje drie daarna wel. Raar maar waar.