Beantwoord

PiHole aansluiten op KPN Box12 geeft problemen

  • 2 July 2023
  • 2 reacties
  • 191 keer bekeken

Hi,

 

Ik probeer mijn PiHole aan te sluiten op mijn KPN Box 12 en loop tegen wat problemen aan. Ik heb al van alles op het forum gelezen maar me helaas nog niet gelukt dit op te lossen, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

 

PiHole is aangesloten en ik heb op de KPN Box de DNS server gewijzigd (IPv4). Als ik op de pihole inlog zie ik de statistieken oplopen wanneer ik op een ander apparaat internetpagina's bekijk. Er wordt dus wel wat herkend, echter de advertenties zijn nog zichtbaar.

 

Wanneer ik bij ipconfig kijk zie ik de juiste DNS server verschijnen, maar volgens mij staat de IPv6 server er ook nog tussen en heeft deze de voorkeur (ik ben niet helemaal thuis in deze termen, hoop dat ik het goed beschrijf). Ik heb IPv6 uitgezet op de KPN box maar dit verandert het niet.

 

Hebben jullie ideeen hoe ik dit kan oplossen? Als er vragen zijn hoor ik het graag, dan zal ik het beter proberen uit te leggen. Alvast onwijs bedankt voor de hulp.

icon

Beste antwoord door BruisTablet 2 July 2023, 23:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Het is goed mogelijk dat de clients via ipv6 langs de dns van de pi lopen. Ipv6 uit op modem en alles herstarten modem en aangesloten apparaten om zeker te zijn dat de ipv6 route weg is.

Bedankt, dit was inderdaad de oplossing! Ipv6 stond uit maar het werkte pas na opnieuw opstarten;)