Vraag

Plex is niet meer bereikbaar na stroomstoring

  • 27 February 2020
  • 5 reacties
  • 104 keer bekeken

Geacht forumlid,

Wie zou zou mij willen helpen bij het oplossen van een probleem met Plex op mijn tv?

Na de stroomstoring van gisterenavond, werkt Plex niet meer op mijn tv. Ik krijg onderstaande tekst te zien:

“Plex is niet beschikbaar”

“Zorg ervoor dat de server en je apparaat internetverbinding hebben en dat de firewall of andere programma´s zijn ingesteld om de toegang te verlenen. 

Je kan via Insellingen> Manuele Servers manueel het IP adres van je server configureren. Onthoud: servers aangemeld met een Plex account zijn extra beveiligd; dit blokkeert connecties met niet ingelogde apparaten”.

Onder deze tekst staan 3 opties: “Opnieuw Proberen”, “Naar Home” en “Open Instellingen”, Alle drie de opties zijn door mij niet te kiezen met mijn afstandbediening van de tv. 

Nu is het programma Plex niet op mijn pc maar op mijn NAS geïnstalleerd. Daar kan ik niet bij komen. Wel kan ik via mijn iPhone bij Plex komen en instellingen van Plex wijzigen. Als ik dan via mijn Plex op mijn iPhone probeer uit te voeren wat op mijn tv werd voorgesteld, wordt er naar een IP-adres gevraagd. 

Computerzorg kon mij niet helpen. Ook KPN kan mij niet helpen omdat dit probleem buiten de scope van KPN valt. Ik voel mij - eerlijk gezegd - van het kastje naar de muur gestuurd om dit probleem op te lossen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Plex , even uit interesse: wat is plex en wat doe je er mee?

 

Geen idee wat Plex is… (?).

Is dat een app in je Smart televisie?

Heeft Plex niet zelf een helpdesk?

Hoi,

Dit is Plex

Dank voor de snelle reacties!

Plex heeft geen Helpdesk maar wel een forum. Maar alles wordt in het Engels gecommuniceerd en bovendien is mijn probleem blijkbaar tamelijk uitzonderlijk.

Ik ga eens kijken of ik Plex gewoon opnieuw op mijn tv kan installeren.

 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi. Ik gebruik Plex ook, en het is te gek. Dit valt echter wel duidelijk buiten de ondersteuningsvoorwaarden van KPN. Mijn advies zou ook zijn gewoon een keer vanaf 0 te beginnen qua installatie. Heb je de NAS al een keer herstart? Dikke kans dat het ergens fout gaat in het thuisnetwerk in ieder geval. Alle andere diensten/apparaten werken wel gewoon na de stroomstoring lijkt me?