Vraag

poort 1000 niet open voor alarm

  • 2 April 2021
  • 4 reacties
  • 209 keer bekeken

Ik heb een Honeywell Galaxy 48 alarm systeem, om push meldingen te ontvangen moet poort 10001 openstaan.

Ik heb op het modem de port forwarding ingesteld, maar als ik van buitenaf test of de poort open is geeft hij aan dat hij gesloten is.

Wat moet ik doen?

 

Gr. Jochem


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Jochem76 Welkom op het forum. 

Ik moet zeggen dat ik niet alle kennis in huis heb wat betreft port forwarding. Maar wellicht lukt het met het "Port Fowarding en UPnP" topic van @wjb om er uit te komen? 

Reputatie 7
Badge +10

UPnP gebruiken in een router is doorgaans een erg slecht idee m.b.t. internet-veiligheid.
Beter om die ene poort handmatig in te stellen.

Welke router is in gebruik?

Het Alarm systeem zit rechtstreeks op de modem (experia box v10)

Reputatie 7
Badge +10

Hier wat referenties hoe je op de juiste wijze een port forwarding instelt in de V10:

https://www.synology-forum.nl/the-lounge/kpn-v10-modem-geen-portforwarding-mogelijk-onder-ipv4/msg225219/#msg225219

Verwijzing naar oud Telfort forum.
Maar voor instellen vast IP + port forwarding geen verschil met KPN.

https://forum.telfort.nl/tips-en-verbeterideeen-273/portforwarding-v10-lukt-niet-81093#post674287

https://forum.telfort.nl/internet-267/vpn-l2tp-ipsec-via-port-500-4500-werkt-niet-81551#post677745