Vraag

poort 16055 openzetten op experia Box v10

  • 5 November 2019
  • 28 reacties
  • 218 keer bekeken

Ik dien om te kunnen communiceren met een muziek dbase poort 16055 te forwarden.

Heb op de modem een forwarding aangemaakt voor poort 16055. Met port checker blijkt dat poort 16055 geblokkeerd blijft. 

Helpdesk KPNweigert de poort open te zetten,  iemand een idee om dit te omzeilen 


28 reacties

Hallo @Remco V A , KPN blokkeert in principe geen poorten, is tegen de wet, zij reserveren hoogstens bepaalde poorten voor bijvoorbeeld IPTV, VOIP enz.

Misschien toch ergens een instellingsfout?

 

@Jan-D 

Dacht ik in 1ste instantie ook dat ergens een instellingsfout zat. Het bedrijf van de muziek heeft alles ook nog eens nagelopen en kwam tot de conclusie dat alles goed ingesteld was, met port checker krijg ik als melding dat de poort geblokkeerd is.

Hallo @Remco V A , misschien heb je hier iets aan:

https://www.adminsub.net/tcp-udp-port-finder/16055

Reputatie 7
Badge +24

Dat een poortchecker zegt dat de poort dicht is, dat betekend helemaal niets. Een poort kan pas als open gedetecteerd worden als er eer service achter zit die antwoord geeft.

Welke Experiabox heeft u? Werkt het lokaal via WiFi wel?

@Nick83 

Zowel bekabeld als met WiFi werkt het niet.

Werkt wel als ik mijn telefoon als hotspot gebruik

@Jan-D 

Via de link krijg ik de melding 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83

Zowel bekabeld als met WiFi werkt het niet.

Werkt wel als ik mijn telefoon als hotspot gebruik

Dat is geen antwoord op mijn vraag(en).

@Nick83 

Experia Box V10

Reputatie 7
Badge +24

Die muziek database, op wat voor apparaat staat die? Merk / type?

U weet zeker dat u een v10 heeft, en geen v10a?

Vanaf welk apparaat probeert u die muziek database te bereiken? Vanaf uw mobiele telefoon? Dat het via een hotspot op uw mobiele telefoon wel werkt, komt nogal verwarrend over. Ik zou bijna gaan denken dat dit niets met poort forwarding te maken heeft.

Reputatie 7

KPN blokkeert in principe geen poorten, is tegen de wet, zij reserveren hoogstens bepaalde poorten voor bijvoorbeeld IPTV, VOIP enz.

De enige poort die gereserveerd wordt is TCP poort 8085. Deze poort wordt om op afstand de Experia Box te kunnen beheren. Alle andere poorten kunnen gewoon geforward worden.

 

Ik dien om te kunnen communiceren met een muziek dbase poort 16055 te forwarden.

Op welk apparaat draait die muziek database?

@Nick83 

Is experia Box v10 en geen v10a

Muziek computer is Asus, type A41GAT-B00147

Als ik de Asus via hotspot van mijn telefoon verbind doet alles het, zodra ik Wi-Fi of de lan gebruik krijg ik geen verbinding met de dbase. Ze kunnen wel de Asus overnemen via teamviewer .

@wjb 

Muziek computer is Asus, type A41GAT-B00147

Reputatie 7

En wat voor een toepassing draait daar op voor de muziek database, of probeer je vanaf die computer een muzidk database elders te bereiken?

@wjb 

Is een muziek systeem van DDJ Media 

Reputatie 7

En probeer je nu vanaf die PC een muziek database elders te bereiken of probeer je vanaf een ander apparaat een muziek database op die computer te bereiken?

@wjb 

 

Via de Asus moet ik hun dbase bereiken voor updates etc

Reputatie 7
Badge +24

@wjb

Muziek computer is Asus, type A41GAT-B00147

Als ik dat type googled, dan krijg ik enkel een paar tableds die draaien op Windows 10. Waarvan het typenr er op lijkt. Klopt het? Hebben we het hier over een tabled? 

@Nick83 

Lijkt op een tablet is een touchscreen., draait op w10 64 bit

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij heeft dit niets te maken met poort forwarden.

Er melden zich hier wel meer mensen die soms opeens hun mail niet meer kunnen checken via WiFi. Via 4G of via het Ziggo wifi van de buren werkt het dan wel. Hoe dat komt? Ik weet het niet. Of tv's die probleemloos verbinding maken met wifi, maar vervolgens toch zeggen dat er geen internet beschikbaar is. Dit omdat deze tv's waarschijnlijk verbinding willen maken met een bepaalde server, die om 1 of andere reden kennelijk niet beschikbaar is.

Reputatie 7

 

Via de Asus moet ik hun dbase bereiken voor updates etc

Dan is daar geen port-forwarding voor nodig.

Je zult de oorzaak elders moeten zoeken.

Wellicht is het een dns probleem waarbij de verwijzing naar de server van DDJ Media niet door de dns server van KPN gevonden wordt.

Weet jij waarmee geconnect wordt (url) om die database te benaderen?

@wjb 

Zal dat morgen navragen bij DDJ Media 

Reputatie 7
Badge +24

 

Via de Asus moet ik hun dbase bereiken voor updates etc

Dan is daar geen port-forwarding voor nodig.

Je zult de oorzaak elders moeten zoeken.

Wellicht is het een dns probleem waarbij de verwijzing naar de server van DDJ Media niet door de dns server van KPN gevonden wordt.

Weet jij waarmee geconnect wordt (url) om die database te benaderen?

DNS probleem zou een logische verklaring zijn. Maar bij wifi word de standaard DNS van KPN gebruikt, ga ik vanuit, en via de hotspot word lijkt mij precies diezelfde DNS server gebruikt. Of niet?

Reputatie 7

DNS probleem zou een logische verklaring zijn. Maar bij wifi word de standaard DNS van KPN gebruikt, ga ik vanuit, en via de hotspot word lijkt mij precies diezelfde DNS server gebruikt. Of niet?

Als het mobiele abonnement niet bij KPN ondergebracht is, dan zal er sowieso een anders dns server gebruikt worden. Ook als het mobiele abonnement wel van KPN is, is de kans reëel dat er toch andere dns servers gebruikt worden.

@wjb 

DNS probleem zou een logische verklaring zijn. Maar bij wifi word de standaard DNS van KPN gebruikt, ga ik vanuit, en via de hotspot word lijkt mij precies diezelfde DNS server gebruikt. Of niet?

 

Bij Wi-Fi wordt de DNS van KPN gebruikt ,  bij de hotspot wordt gebruikt gemaakt van Vodafone 

Reputatie 7

Zet op die Acer de DNS server in de netwerk instelllingen voor de wifi eens hard op 1.1.1.1.

Werkt het dan wel?

Reageer