Vraag

Poort 80 + 443 Openzetten V10A

  • 13 April 2020
  • 6 reacties
  • 582 keer bekeken

Beste Leden,

Hoe kan ik op mijn Experiabox v10a de poorten 80 + 443 openzetten. Doe ik hier iets fout?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Je mag 192.168.x.x adressen rustig noemen, daar kan toch niemand iets mee.

Als het apparaat op dat IP adres een webserver actief heeft en de firewall van dat apparaat staat inkomend open voor TCP poort 80 dan zou je de webserver op Internet via jouw publieke IP adres moeten kunnen benaderen.

Je mag 192.168.x.x adressen rustig noemen, daar kan toch niemand iets mee.

Als het apparaat op dat IP adres een webserver actief heeft en de firewall van dat apparaat staat inkomend open voor TCP poort 80 dan zou je de webserver op Internet via jouw publieke IP adres moeten kunnen benaderen.

Bedankt voor je reactie! Okay daar was ik niet van op de hoogte. Ik heb een mini-pc met ubuntu server opgezet. Home Assistant erop en Duck DNS ingesteld. Nu wil ik Letsencrypt installeren. Ik ga even na of ik dit bij ubuntu server kan open zetten.

Er staat geen firewall ingesteld op ubuntu server.

Reputatie 7

Voor LetsEncrypt heb je natuurlijk wel een url nodig die naar jouw publieke IP adres verwijst immers SSL certificaten kunnen alleen voor een url aangevraagd worden, niet voor een IP adres.

Kan je de webserver benaderen op het LAN IP adres van die Ubuntu server?

Ja ik kan de LAN IP adres benaderen, zowel prive ip als publiek ip (als ik dat correct zeg ;) )

Reputatie 7

Helemaal goed.